З 1 грудня 2019 року Міністерство фінансів України щомісячно здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат відповідно до Закону України від 3 грудня 2019 року № 324-ІХ «Про верифікацію та моніторинг державних виплат».
Верифікація – це комплекс заходів щодо збору та перевірки достовірності інформації, що визначена законодавством для призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат і впливає на визначення права на отримання та розмір таких виплат, а також виявлення невідповідності даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних.
За результатами верифікації Мінфін щомісячно надає управлінням соціального захисту населення та іншим виконавчим органам, що здійснюють державні виплати, рекомендації щодо:
1) проведення додаткової перевірки інформації, що містить невідповідності;
2) усунення невідповідностей даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних, володільцем, розпорядником та/або адміністратором яких є орган, що здійснює державні виплати.
Відповідно працівниками Управління соціального захисту населення Гайсинської районної державної адміністрації систематично проводиться опрацювання надісланих МФУ файлів поточної верифікації:
1) проводиться перевірка інформації про реципієнтів, які отримують державні виплати;
2) здійснюється виявлення невідповідностей у джерелах інформації, що надається суб’єктами надання інформації, фактичним даним про реципієнта та/або вимогам законодавства, що впливають на визначення права на отримання та розмір державних виплат;
3) проводиться аналіз даних, отриманих за допомогою інформаційно-аналітичної платформи.
У разі нарахування та отримання державних виплат, призначених на сім’ю або домогосподарство, інформація, що підлягає перевірці, подається стосовно кожного члена сім’ї або домогосподарства.
!!! Звертаємо вашу увагу, що при опрацюванні та виявленні вище вказаних порушень, працівники секторів з питань верифікації та моніторингу державних виплат УСЗН Гайсинської райдержадміністрації уповноважені:
1) проводити додаткові перевірки інформації, наданої реципієнтами під час звернення за державними виплатами та опрацювання рекомендацій, наданих органом, що здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат;
2) надсилати запити для отримання інформації, що впливає на право реципієнтів на отримання державних виплат;
3) приймати рішення щодо припинення або продовження державних виплат реципієнтам за результатами опрацювання рекомендацій, наданих органом, що здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат;
4) здійснювати передбачені законодавством заходи щодо повернення та/або стягнення сум неправомірно отриманих державних виплат.
У разі виявлення недостовірної інформації, наданої заявником,та на підставі якої було призначено, нарахована та/або здійснено державні виплати, працівники сектору з питань верифікації надсилають таким реципієнтам вимогу щодо повернення неправомірно нарахованої та/або надміру отриманої державної виплати.
Так, за перше півріччя 2022 року працівниками секторів з питань верифікації та моніторингу державних виплат УСЗН Гайсинської райдержадміністрації було перевірено за результатами превентивної, поточної та ретроспективної верифікації 8205 справ. За результатами таких перевірок виявлено порушення норм чинного законодавства та проведено повернення коштів до державного бюджету в розмірі 322,3 тис. грн.
!!! Шановні громадяни, з метою дотримання норм чинного законодавства та уникнення соціальної напруги серед жителів нашого району УСЗН Гайсинської райдержадміністрації просить Вас своєчасно та в повному обсязі надавати інформацію про зміни у складі зареєстрованих осіб у ваших домогосподарствах та їх сімейний стан; набуття права власності на рухоме та нерухоме майно; наявність у власності депозитних рахунків на суму, що перевищує 100 тис. грн., а також про проведення фінансових операції вартість яких перевищує 50 тис. грн.