Тема житлових субсидій є досить актуальною для більшості жителів нашого району. 16 жовтня почався опалювальний сезон і на субсидіантів чекають нововведення.
Так, всі хто звертатиметься за призначенням субсидії, обов’язково має вказати свій мобільний телефон. Його буде „прив’язано” до особового рахунку субсидіанта.
Особливу увагу необхідно звернути на заповнення документів, які подаватимуться до управління соціальної та молодіжної політики. Якщо в них виявиться помилка і її не виправити впродовж 30 днів, у наданні субсидії буде відмовлено.
Отримати субсидію можна у готівковій чи безготівковій формі.
Безготівкова форма – щомісяця до 18 числа кошти отримувачів субсидій переказуються „Ощадбанком” самостійно на рахунки організаціям-надавачам житлово-комунальних послуг і вже наступного дня надсилається субсидіанту SMS про сплату рахунків за кожен вид послуг. До закінчення опалювального періоду ці кошти знімати не можливо. Скористатися зекономленими грошима можна буде лише з 1 червня, коли залишок з особового рахунку субсидіанта перекажуть на поточний рахунок в „Ощадбанку” і вже тоді людина зможе його зняти.
Готівкова форма – щомісяця управління соціальної та молодіжної політики переказує кошти на рахунки отримувачів субсидій, які відкриті в уповноважених банках, або на відділення „Укрпошти” за адресою домогосподарства. Така субсидія нараховуватиметься домогосподарствам, які вже отримували субсидію у попередньому опалювальному періоді. Громадяни, яким субсидія надається в готівковій формі, зобов’язані самостійно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги в повному обсязі.
Увага! Таке поняття як обов’язковий платіж скасовано. Домогосподарство отримає субсидію готівкою та має самостійно розрахуватися за спожитий газ, тепло, воду, електроенергію, а кошти, які залишаться після оплати комуналки, може використати на свій розсуд.
Законодавством передбачено, що за бажанням субсидіант може перейти з готівкової форми на безготівкову. Для цього необхідно звернутись із заявою до управління соціальної та молодіжної політики, обов’язково вказавши свій номер мобільного телефону.
На опалювальний сезон субсидія буде перерахована автоматично всім, кому у травні було призначено на новий період 2019-2020 роки, до уваги береться дохід за 1-2 квартали 2019 року, тобто повторно звертатись не потрібно.
Але є певні категорії громадян, яким для призначення житлової субсидії слід повторно подати Заяву та Декларацію про доходи, зокрема домогосподарствам:
- у складі яких є внутрішньо переміщені особи;
- у складі яких кількість фактично проживаючих зареєстрованих осіб менша, ніж кількість зареєстрованих осіб;
- які орендують житлове приміщення для проживання і звертаються за житловою субсидією на оплату житлово-комунальних послуг;
- у складі яких є члени сім’ї, які не мали доходів чи розмір їхніх доходів менший за мінімальний або вони не сплатили ЄСВ.
Якщо під час отримання житлової субсидії змінився склад сім’ї, перелік отримуваних житлово-комунальних послуг, з’явився транспортний засіб з датою випуску до 5 років, було придбано майно, товари на суму понад 50 тисяч гривень, громадяни зобов’язані протягом 30 календарних днів поінформувати управління соціальної та молодіжної політики.
Житлова субсидія не призначається, якщо:
- опалювальна площа житлового приміщення перевищує 120 кв.м. для квартир і 200 кв.м. для будинку;
- будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства має у власності транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше 5 років (крім мопеда і причепа);
- будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням здійснив покупку чи набув права власності на земельну ділянку, рухоме чи нерухоме майно на суму понад 50 тис. гривень;
- будь-хто із членів домогосподарства перебував за кордоном понад 60 днів протягом І-ІІ кварталу поточного року;
- у члена домогосподарства є заборгованість із виплати аліментів;
- якщо протягом І-ІІ кварталу поточного року у складі домогосподарства чи членів осіб із складу домогосподарства були особи старші 18 років і в них відсутні доходи або середньомісячний дохід був меншим за розмір мінімальної заробітної плати.
За отриманням інформації з будь-яких питань, пов’язаних з призначенням житлової субсидії, одержувачі субсидії звертаються до управління соціальної та молодіжної політики.
За отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) одержувачі житлової субсидії звертаються до виконавців комунальних послуг.
За отриманням інформації про операції, здійснені за обліковим записом одержувача житлової субсидії щодо перерахування коштів виконавцям комунальних послуг, одержувачі субсидії звертаються до АТ „Ощадбанк”.