Відповідно до частини другої статті 4 ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля"Гайсинська РВА оприлюднює Повідомлення про планову діяльність ТОВ "ІЛЛІНЕЦЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР'ЄР" 39309273 (повне найменування юридичної особи,
код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 22732, Вінницька обл., Гайсинський р-н, село Кальник, вул.Богуна І., будинок 72Б
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса),
контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Розробка (продовження розробки) Ділянки-1 Кальницького родовища гранітів з метою
виробництва щебеню будівельного та каменю бутового у Гайсинському районі Вінницької
області. Для здійснення планованої діяльності наявний Спеціальний дозвіл на користування
надрами, виданий Державною службою геології та надр України №6449 від 11.12.2020р. Площа
Ділянки-1 Кальницького родовища складає 31,44 га. Згідно зазначеного спецдозволу загальний
обсяг запасів за категорією С1 складає 7982 тис.м3. На даний час здійснюється геолого-
економічна оцінка запасів корисних копалин з метою їх перезатвердження в межах площі,
визначеної спецдозволом. Відповідно до договорів оренди наявні земельні ділянки площею
14,1174 га (кадастрові номери: 0521282800:01:000:0390; 0521282800:01:000:0718) з відповідним
цільовим призначенням: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних
будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами. В подальшому
додатково необхідна потреба у земельних ділянках складає 26,746 га.
Технічна альтернатива 1.
Розробка родовища буде здійснюватися відкритим способом із використанням буро-вибухових
робіт методом свердловинних зарядів (із застосуванням емульсійних вибухових речовин).
Прийнята транспортна система розробки з паралельним просуванням фронту гірничих робіт і
зовнішнім відвалоутворенням. По закінченню видобування корисних копалин передбачається
технічна та біологічна рекультивація порушених гірничими роботами земель. Виробництво
щебеневої продукції буде здійснюватися на стаціонарному дробарно-сортувальному заводі із
застосуванням щокових та конусних дробарок: СМД 111 Б, Sandvik Svedala H-51, ALTA RDH-1250,
ALTA KDH-900.
Технічна альтернатива 2.
В якості технічної альтернативи при підготовці гірничої маси до виймання розглядався метод
свердловинних зарядів із застосуванням штатних гранульованих вибухових речовин.
Запропонований варіант по відношенню до методу свердловинних зарядів із застосуванням
емульсійних вибухових речовин характеризується рядом недоліків. Застосування штатних
вибухових речовин характеризується значним виділенням продуктів згоряння в атмосферне
повітря та, за рахунок більшої бризантності, переподрібненням гірничої маси під час вибуху,
тому така альтернатива розглядатись не буде. В якості технічної альтернативи на дробарно-
сортувальному заводі розглядалася технологічна схема переробки гранітів на щебінь із
використанням на четвертій стадії дроблення відцентрової дробарки, в процесі роботи якої
утворюється велика кількість фракції 0-5 мм, що сприяє збільшенню викидів забруднюючих
речовин в атмосферне повітря, тому дана альтернатива розглядатися не буде.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Вінницька обл. Гайсинський р-н Кальник
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Дашівська ТГ (с. Кальник).
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Вінницька обл. Гайсинський р-н .
Ділянка-1 Кальницького родовища гранітів розташована за 0,8 км на північний схід від села
Кальник Гайсинського району Вінницької області. Родовище розробляється з 1974 року.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Вінницька обл. Гайсинський р-н .
Так як Ділянка-1 Кальницького родовища гранітів розробляється з 1974 року, має
географічну прив’язку та затверджені запаси корисних копалин, територіальна альтернатива 2
не розглядається.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Найбільш важливим із соціально-економічних факторів є можливість поповнення місцевого
бюджету (в т.ч. плата за користування надрами) та поліпшення загальної соціально-економічної
ситуації в районі, забезпечення сировиною будівельної галузі, зайнятості місцевого населення
шляхом забезпечення робочими місцями.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності
(потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Згідно Спеціального дозволу на користування надрами №6449 від 11.12.2020р., площа
родовища складає 31,44 га, загальний обсяг запасів за категорією С1 складає 7982 тис.м3. На
даний час здійснюється геолого-економічна оцінка запасів корисних копалин з метою їх
перезатвердження в межах площі, визначеної спецдозволом. Річна проектна потужність з
видобутку корисної копалини становить 400 тис. м3/рік, що забезпечить підприємство запасами
впродовж 20 років. Максимальна переробка гірничої маси на щебінь планується у кількості 1,056
млн.т/рік. Планується виготовляти наступні фракції щебеневої продукції: фр.0-40 мм, фр. 0-70 мм,
фр. 0-5 мм, фр. 2-5 мм, фр. 5-10 мм, фр. 10-20мм, фр. 5-20 мм, фр. 20-40 мм, фр. 40-70 мм, фр. 7-
120 мм. Режим роботи по розкривних породах – сезонний (150 д/рік) в одну зміну по 8 годин; по
корисній копалині – цілорічний (251 д/рік) в дві зміни по 8 годин. Режим роботи дробарно-
сортувального заводу синхронний з режимом роботи по розробці корисної копалини.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно чинного
законодавства України з дотриманням нормативів гранично-допустимих рівнів екологічного
навантаження на природне середовище, санітарних нормативів, охорони праці, пожежної
безпеки, радіаційного контролю, раціонального використання надр, поводження з відходами
тощо.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічної альтернативи 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Аналогічно технічної альтернативи 1, а також розробка родовища в межах визначеної
території.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається, так як Ділянка-1 Кальницького родовища гранітів розробляється з 1974
року, має географічну прив’язку та затверджені запаси корисних копалин
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Еколого-інженерна підготовка і захист території передбачає розробку родовища відповідно до
розробленого проекту, дотримання технологій, передбачених проектом; облаштування
проммайданчика та інших комунікацій, розробка родовища в межах визначеної території,
максимальне збереження ґрунтово-рослинного шару.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічної альтернативи 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Аналогічно технічної альтернативи 1
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається, так як Ділянка-1 Кальницького родовища гранітів розробляється з 1974
року, має географічну прив’язку та затверджені запаси корисних копалин.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1. Можливі впливи на довкілля планованої діяльності при розробці Ділянки-1 Кальницького родовища гранітів включають: - клімат і мікроклімат – негативний вплив не передбачається,
оскільки відсутні значні виділення теплоти та парникових газів від кар’єрного устаткування; -
ґрунти, земельні ресурси – помірний вплив внаслідок зняття ґрунтово-рослинного шару з площі
земельних ділянок, відведених під розробку родовища, за межами виділених ділянок вплив на
ґрунти відсутній. Після відпрацювання родовища передбачена рекультивація порушених земель;
- геологічне середовище – помірний вплив планової діяльності на геологічне середовище
внаслідок порушення природного рельєфу земної поверхні в результаті вилучення корисної
копалини, утворення кар’єрної виробки, площа якої на кінець розробки родовища складе 31,44
г а ; - повітряне середовище – помірний вплив на повітряне середовище відбуватиметься за
рахунок викидів в атмосферу забруднюючих речовин при проведенні розкривних, виймально-
навантажувальних, вибухових та видобувних робіт, переробці гірничої маси на щебеневу
продукцію, при роботі двигунів кар’єрної техніки та в процесі обслуговування техніки. Шумове
навантаження пов’язане з роботою гірничого обладнання, кар’єрних машин; - водне середовище
– помірний вплив на ґрунтові води внаслідок дренування та відкачки кар’єрної води та помірний
вплив на поверхневі водні об’єкти внаслідок скидання очищених кар’єрних вод в річку Соб.
Аварійних скидів кар’єрних вод здійснюватися не буде; - біорізноманіття, території та об’єкти
ПЗФ, екомережа – помірний вплив на флору і фауну району робіт, незначні зміни умов існування
рослин і тварин на безпосередній території проведення робіт. Території та об'єкти природно-
заповідного фонду в районі розташування родовища відсутні. Територія планованої діяльності
входить до Галицько-Слобожанського субширотного національного екологічного коридору та
Собського регіонального екологічного коридору. Детальніше територія планованої діяльності
вивчатиметься відповідними науковцями з наданням висновків та рекомендацій; - навколишнє
техногенне середовище – негативний вплив не передбачається, на підприємстві запроваджені
технічні та організаційні заходи щодо запобігання аварій. Буро-вибухові роботи проводяться з
дотриманням вимог чинних нормативних документів та з застосуванням вибухових речовин,
допущених до постійного виготовлення та застосування; - управління відходами – зберігання
відходів здійснюватиметься у відповідності з санітарними нормами і технікою безпеки та
передаватимуться, відповідно до укладених договорів спеціалізованим організаціям. Забруднення
чи засмічення земель відходами не передбачається.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічної альтернативи 1
щодо територіальної альтернативи 1.
Аналогічно технічної альтернативи 1
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається, так як Ділянка-1 Кальницького родовища гранітів розробляється з 1974
року, має географічну прив’язку та затверджені запаси корисних копалин.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів,
які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити
відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Перша категорія
15 Кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом Кар’єри та видобування
корисних копалин відкритим способом, їх перероблення чи збагачення на місці на площі понад
25 гектарів або видобування торфу на площі понад 150 гектарів;"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому
числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав,
довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених
держав).
Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до
звіту з оцінки впливу на довкілля визначається згідно ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на
довкілля».
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і,
отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на
довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової
інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості
під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного
впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що
враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої
діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на
довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість
провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на
довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для
участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації
інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії
розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на
довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше
25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції
до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у
громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки
впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі
відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення
звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті
уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у
пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу
досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та
розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в
Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом
трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм
підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під
час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати
частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі
громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
внесення змін до Спеціального дозволу на користування надрами,
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається що видається Державною службою геології та надр України у зв’язку з
перезатвердженням запасів.
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та
рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля,
необхідно надсилати до
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул.
Митрополита В. Липківського, 35, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., (044) 206-31-40, (044) 206-31-50, заступник
директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту
екологічної оцінки – Грицак Олена Анатоліївна
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}