Про розвиток послуги супроводу під час інклюзивного навчання говорили під час першого засідання Ради безбар’єрності при ОВА з керівниками громад та районних військових адміністрацій.
Як підкреслив Начальник ОВА Сергій Борзов, впровадження такої соціальної послуги – надважливе.
«Досягти повної доступності освіти можна лише тоді, коли для дітей з особливими освітніми потребами, які мають складні чи комплексні порушення, у школах та дитячих садках працюватимуть не лише асистенти вчителя, але й асистенти дитини. Саме вони мають надавати дітям підтримку у позаурочний час та допомагати у задоволенні базових потреб». – зазначив очільник області.
Сергій Борзов зауважив, що послуга «Асистент дитини» є базовою, тому надається за рахунок бюджету громади. Унікальність послуги у тому, що її можуть надавати не лише соціальні робітники, а й батьки чи родичі дитини. Тим самим громада забезпечить їх працевлаштування та соціальну підтримку.
«Послуга є особливою і тим, що асистент працює з однією дитиною, тому може приділити їй максимум уваги у пересуванні, самообслуговуванні, харчуванні, враховуючи індивідуальні особливості та стан здоров’я». – підкреслив Начальник ОВА.
За словами керівника регіону, протягом 2023 року на Вінниччині підготували 111 асистентів для 28 громад. Зараз в освітніх закладах 17-ти громад області працюють 65 асистентів дитини, 41 з них надає послуги у Вінницькій громаді.
«Однак, є такі громади, де не працюють асистенти дитини. Наразі в області завершується вивчення потреби у послузі, за його результатами ми зможемо вийти на точну кількість дітей, які потребують послуги супроводу, але поки що її не отримують». Вінниччина стала тим регіоном України, де розроблено алгоритм дій, аби збільшити кількість асистентів дитини. Він передбачає активну взаємодію інклюзивно-ресурсних центрів, профільних фахівців соціальної сфери та освітян. Кожна дитина з особливими освітніми потребами, яка потребує асистента дитини, має бути забезпечена його послугою, незалежно від місця проживання». – резюмував Сергій Борзов.