Станом на 1 лютого 2021 року безкоштовними державними електронними журналами та щоденниками користуються 134 заклади загальної середньої освіти України. Наразі триває активне підключення шкіл до системи е-журналів та е-щоденників.
Найбільше шкіл, які вже підключились, у Дніпропетровській (16 закладів), Івано-Франківській, Київській та Сумській (по 8) областях. Ці заклади вже розпочали активну роботу в системі і створили журнали, а не лише зареєструвались. Крім того, станом на 1 лютого служба підтримки опрацювала 446 листів і звернень щодо надання доступу до модулів.
“Запуск електронних журналів та щоденників – це перший крок на шляху становлення потужної системи національних електронних сервісів, і не лише для закладів загальної середньої освіти. Запустивши е-журнали та е-щоденники для шкіл, ми одразу отримали звернення від закладів вищої та професійно-технічної освіти, які теж бажають використовувати функціонал державних електронних щоденників та журналів. Наразі даним закладам надаються консультації. Загалом у 2021 році заплановано подальший розвиток і розширення функціональних можливостей електронних журналів та щоденників”, – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Програмний модуль безкоштовних державних електронних журналів та щоденників закладів загальної середньої освіти функціонує у складі програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” (АІКОМ).
Алгоритм підключення шкіл, які не мають систем ведення електронних журналів та щоденників, виглядає наступним чином:
- заклад надсилає на електронну адресу Інституту освітньої аналітики Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. запит щодо підключення з обов’язковим зазначенням наступної інформації:
- регіон (область),
- місто/ОТГ,
- назва закладу освіти із зазначенням його ID в системі ДІСО,
- ЄДРПОУ закладу освіти,
- ПІБ відповідальної особи (адміністратора),
- особиста електронна адреса відповідальної особи (адміністратора),
- телефон відповідальної особи (адміністратора);
- Інститут освітньої аналітики розглядає відповідний запит і створює в програмному модулі роль адміністратора для даного закладу з відповідними правами доступу;
- у програмному модулі автоматично генеруються права доступу та надсилається запрошення на вказану електронну адресу відповідальної особи (адміністратора) ЗЗСО;
- відповідальна особа (адміністратор) ЗЗСО, отримавши права доступу, авторизується в системі й розпочинає роботу згідно з інструкціями, розміщеними на порталі сервісу за посиланням.
Докладно про підключення до шкіл також читайте за цим посиланням
.
Дані модулі не є загальнообов’язковими, рішення про їх використання ухвалює заклад освіти на добровільній основі. Школи, які використовують інші системи ведення електронних журналів та щоденників, можуть і надалі їх використовувати. Водночас МОН працює над удосконаленням державної системи е-журналів та е-щоденників, щоб якомога більше закладів освіти підключалися до цього сервісу.
Довідково
Програмний модуль безкоштовних державних електронних журналів та щоденників закладів загальної середньої освіти функціонує в складі програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” (ПАТ “АІКОМ”).
Його МОН ввело в дослідну експлуатацію у грудні 2020 року в межах реалізації Концепції розвитку електронного урядування в Україні, затвердженої Урядом, із метою дерегуляції та дебюрократизації управління системою освіти, спрощення ведення документообігу в школах.
Для цифровізації процесу управління загальною середньою освітою було модернізовано інформаційно-телекомунікаційну систему “Державна інформаційна системи освіти” (ДІСО), яка стала ПАК “АІКОМ”. Функціональні можливості системи дозволяють вести електронні журнали та щоденники шкіл, що пройшли відповідну апробацію, та є безкоштовними.
У жовтні 2020 року було проведено пілотні випробування функціоналу розроблених електронних журналів та щоденників, стабільності їх роботи під навантаженням. Під час випробувань було ідентифіковано ряд вразливостей, які було усунуто, систематизовано зауваження і пропозиції для подальшого розвитку даного продукту в 2021 році.