З початку введення карантину центри зайнятості області працюють з зареєстрованими безробітними дистанційно, фахівці використовують усі можливі засоби комунікації - телефонний зв‘язок, електронні скриньки, мобільні додатки.
Відповідно розроблений механізм, який дозволяє на законодавчому рівні здійснювати належну виплату допомоги по безробіттю.
Не залишені і поза увагою ті, хто вирішив звернутись до служби зайнятості в період карантину. Надання послуг особам та реєстрація здійснюється теж дистанційно.
Для реєстрації в державній службі зайнятості особи, які шукають роботу, подають такий перелік документів, визначених Порядком:
- паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;
- довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
- документ про освіту;
- трудову книжку (цивільно-правовий договір чи документ, який підтверджує припинення останнього виду зайнятості);
- військово-обліковий документ для осіб, які звільнилися із строкової військової служби;
- документи, що дають право працевлаштовуватися за 5-відсотковою квотою.
Є декілька варіантів як можна подати документи до центру зайнятості, головне підготувати необхідний пакет документів.
Перший варіант. Це можна зробити через скриньки для комунікації, які встановлені біля входу в центр зайнятості/філію. Там же людина може одразу заповнити заяву про надання статусу безробітного та заяву про призначення допомоги по безробіттю. Обов’язково необхідно зробити копії своїх документів, вказати номер телефону. Усі документи разом із заявами залиште в скриньці для кореспонденції.
Примітка: Якщо особа подала документи до 16.00, то вони будуть розглянуті й оброблені впродовж дня. Якщо пізніше – протягом наступного.
Далі – потрібно чекати відповідь від центру зайнятості щодо ухваленого рішення
Другий варіант. Засобами електронного зв’язку - на адреси електронної пошти відповідного центру зайнятості/філії.
Як правильно оформити документи можна ознайомитись на сайті Державної служби зайнятості www.dcz.gov.ua, обравши рубрику «Електронне подання документів» https://is.gd/2efViC.
Покрокову інструкція така:
Оберіть центр зайнятості, зручний для вашого обслуговування.
Завантажте із сайту дві заяви https://www.dcz.gov.ua/node/3248, https://is.gd/6wW4ph, роздрукуйте їх та заповніть власноруч. Поставте підпис та відскануйте або сфотографуйте заяви. Для цього можна використати безкоштовні додатки на Play Market чи App Store.
Перелік необхідних документів для реєстрації в центрі зайнятості тут: https://is.gd/TvFMXN. Відскануйте або сфотографуйте їх.
Оформлені заяви та підготовлені документи додайте як вкладення до е-листа. Надішліть лист на email обраного вами центру зайнятості.
Чекайте відповідь від центру зайнятості щодо ухваленого рішення. Далі тримайте зв'язок із вашим кар'єрним радником через е-кабінет, теж потрібно зареєструватись на сайті ДСЗ.
У заявах мають бути вказані актуальні номери ваших контактних телефонів та вашої поштові скриньки. Надсилайте документи впродовж дня (з понеділка по п’ятницю) у робочі години.
Третій варіант. Надіслати документи для реєстрації можна використавши форму «Електронна консультація територіальних підрозділів Вінницької обласної служби зайнятості», яка розміщена за посиланням
https://forms.gle/vBGkGEAMAvKmqCNNA
Зауважимо, що наприкінці березня на позачерговому засіданні Кабінету Міністрів України було прийнято постанову від 29.03.2020 № 244 «Про внесення змін до Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу».
Зміни передбачають, що на період дії карантину, введеного рішенням Уряду, статус безробітного надаватиметься з першого дня після подання особою, яка шукає роботу, заяви про надання статусу безробітного, а також призначення виплати допомоги по безробіттю здійснюється з першого дня реєстрації безробітного.
Після завершення карантину безробітний зобов’язаний протягом 10 робочих днів відвідати центр зайнятості з оригіналами вищезазначених документів. Такий період може бути продовжений з урахуванням поважної причини, передбаченої пунктом 28 цього Порядку. У такому разі документи подаються до центру зайнятості на наступний день, що настає після закінчення дії обставин, що склалися у зв’язку з поважною причиною.
Поважними причинами, наявність яких підтверджена відповідними документами, є хвороба громадянина, смерть членів його сім’ї та родичів, догляд за хворою дитиною віком до 14 років, відвідування лікарні, судових та правоохоронних органів, районних військкоматів, інших державних установ та інші обставини, які унеможливлюють відвідування центру зайнятості. Тепер до них додано й карантин.
При роботі з документами, які надійшли до центру зайнятості/філії, працівники обов’язково зв’язуються із клієнтом, з метою підтвердження його намірів щодо реєстрації, отримання статусу безробітного та призначення допомоги по безробіттю. Тому важливим аспектом є наявність контактів зворотнього зв’язку.
Допомога по безробіттю
В період карантину нарахування допомоги по безробіттю забезпечуватиметься засобами Єдиної інформаційно-аналітичної системи Державної служби зайнятості за встановленим регламентом після підтвердження безробітним наміру перебувати в статусі безробітного та шукати роботу.
Відповідно до Постанови правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 31.01.2020 р. №211 «Про мінімальний розмір допомоги по безробіттю» з 01 березня 2020 року встановлений наступний мінімальний розмір допомоги по безробіттю.
- для осіб, зазначених у частині другій статті 22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», а саме застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести місяців, - у розмірі 650 гривень;
- для осіб, зазначених у частині першій статті 22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», а саме застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, - у розмірі 1 800 гривень.