З метою реалізації прав громадян, для забезпечення зручності та економії часу Міністерством юстиції України запроваджено ряд новацій у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Передусім це онлайн сервіси для користувачів відповідних адміністративних послуг.
Так, запроваджено відкритість та доступність даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав).
Вже зараз громадяни, представники юридичних осіб мають можливість онлайн отримати послуги через кабінет електронних сервісів, за посиланням https://kap.minjust.gov.ua/services/registry:
- інформацію з Державного реєстру прав про зареєстровані права на нерухоме майно (отримання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно за:
- вказаною адресою;
- реєстраційним номером об'єкта нерухомості;
- кадастровим номером земельної ділянки;
- ідентифікаційними даними фізичної або юридичної особи);
- перевірити виданий документ (перевірка документів, виданих Державним реєстром прав);
- перевірити інформацію про стан розгляду заяви/запиту (пошук та перегляд інформації про стан розгляду заяви запиту, що були подані державному реєстратору у паперовій формі);
- поставити об’єкт нерухомого майна на контроль (отримуйте миттєве повідомлення про початок та хід реєстраційної процедури відносно об’єкта нерухомого майна, а також зміну його статусу в Державному реєстрі прав).
Умови, підстави та процедура надання інформації з Державного реєстру прав регулюються нормами статті 32 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон) та Порядком надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Порядок).
Так, для фізичних та юридичних осіб інформація за об’єктом нерухомого майна та суб’єктом речового права надається в електронній формі через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України https://kap.minjust.gov.ua/ за умови ідентифікації такої особи (фізичної або юридичної) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи або в паперовій формі державним реєстратором.
За отримання інформації з Державного реєстру прав у порядку, передбаченому статтею 32 Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі:
0,025 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації, витягу в паперовій формі (станом на 01.01.2019 – 50 грн.);
0,0125 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації, витягу в електронній формі (станом на 01.01.2019 – 20 грн.);
У разі відсутності документа про внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав, крім випадків, передбачених Законом, заява не підлягає реєстрації у базі даних заяв цього реєстру (пункт 9 Порядку). Також не надається інформація з Державного реєстру прав в електронній формі у разі невнесення плати за надання такої інформації через Інтернет з використанням платіжних систем (пункт 16 Порядку).
Усі отримані документи в електронному вигляді мають такий самий офіційний статус, як і їх паперові аналоги з підписом і печаткою реєстратора.
Таким чином, користування онлайн-сервісами Мін’юсту значно заощадить Ваш час і забезпечить зручність отримання відповідної послуги.