Голова правління АТ «Укрзалізниця» Володимир Жмак на Всеукраїнському Форумі «Україна 30. Інфраструктура» розповів про інвестиції в модернізацію залізничного транспорту.
«Укрзалізниця» в цьому році змінює пріоритети та буде інвестувати у виробництво. Всі ви знаєте, що рухомий склад і інфраструктура вже давно відслужили свій вік. Зношеність досягає 90%, а тому наш акцент після того, як ми переформатували видатки, зміщується на інвестиції. Ми хочемо інвестувати й впевнені, що інвестуємо до 4,5 млрд грн в інфраструктуру. В першу чергу, будемо інвестувати в ті ділянки, де є обмеження швидкості до 20 км/год. Будемо інвестувати в рухомий склад. Понад 10 млрд грн ми плануємо вкласти в модернізацію локомотивів, вагонів електричок. Крім наших зусиль, ми радіємо тому, що нарешті перший раз за роки незалежності України держава згадала про «Укрзалізницю» і передбачила в держбюджеті близько 4 млрд грн на розвиток інфраструктури», - розповів Володимир Жмак.
Окрім того, розповів Володимир Жмак і про перспективи проєкту приміського залізничного транспорту City Express.
«В першу чергу, хочу сказати, що мова не йде про гіперлуп, про космічні досягнення. Проєкт City Express досить прагматичний, практичний і реальний. Він не потребує дуже великих вкладень, але він дасть значний ефект Києву, дозволить розвантажити дороги і дозволить киянам дихати чистішим повітрям. Сьогодні кожного дня до Києва приїжджає до 450 тис. осіб. З них 77 тис. приїжджає залізничним транспортом вдень. В рамках цього проєкту ми плануємо збільшити кількість пасажирів до 150 тис. пасажирів в день. В чому полягає практичність цього проєкту? Насправді не треба нічого вигадувати. Все, що для цього проєкту потрібно, у нас уже є. У нас є інфраструктура, у нас є рухомий склад. Попри його зношеність, ще один, два роки ми зможемо його підтримати в робочому стані після чого, звичайно, його потрібно буде оновлювати швидкими темпами. Сьогодні ми плануємо, відремонтувавши деякі ділянки, покращивши диспетчеризацію, вийти на цифру 150 тис. пасажирів в день. Ми будемо впроваджувати нові інструменти для приміського руху — це човникові електрички. Ми будемо починати експлуатацію човникових електричок на маршруті Буча-Святошино для того, щоб об'єднати метро з приміським сполученням», - розповів Володимир Жмак.
Міністр інфраструктури України Владислав Криклій на Всеукраїнському Форумі «Україна 30. Інфраструктура» розповів, які проблеми залізниці планується вирішувати у 2021 році.
«Цей рік — унікальний для залізниці. Говорили дуже довго, говорили десятиріччями про те, що держава не підтримує залізничні перевезення, що немає фінансування, що постійно крос-субсидування, коли вантажні перевезення фінансують пасажирські. Але нарешті цю проблему розв’язуємо. Передбачено 4 млрд грн фінансування з державного бюджету для того, щоб можна було електрифікувати ділянки, закупити до 100 пасажирських вагонів, а також зробити оновлення 100 залізничних станцій. Тому цей рік точно можна назвати роком залізниці», - заявив він.
«Цей рік — унікальний для залізниці. Говорили дуже довго, говорили десятиріччями про те, що держава не підтримує залізничні перевезення, що немає фінансування, що постійно крос-субсидування, коли вантажні перевезення фінансують пасажирські. Але нарешті цю проблему розв’язуємо. Передбачено 4 млрд грн фінансування з державного бюджету для того, щоб можна було електрифікувати ділянки, закупити до 100 пасажирських вагонів, а також зробити оновлення 100 залізничних станцій. Тому цей рік точно можна назвати роком залізниці», - заявив він.