Згідно з місячними та квартальним планами роботи протягом ІIІ кв. 2020 року колектив управління цілеспрямовано працював над виконанням своїх основних завдань і функцій відповідно до Положення про управління соціального захисту населення Гайсинської районної державної адміністрації.
З метою підвищення рівня виконавської дисципліни та ефективності роботи кожного структурного підрозділу управління на щотижневих нарадах з начальниками відділів обговорювались наявні завдання та хід їх виконання. Щомісяця проводились збори трудового колективу, на яких підводились підсумки роботи управління за попередній період. На таких зборах в жовтні поточного року підведені підсумки роботи управління за ІІІ кв. 2020 року і серед іншого, проаналізовано питання щодо виконання завдань, встановлених документами вищих органів виконавчої влади і своїми власними, та щодо ефективності діяльності кожного структурного підрозділу управління і стану дотримання ними вимог нормативно-правових актів, що регламентують їх діяльність.
Згідно з місячними та квартальним планами роботи протягом ІІІ кв. поточного року працівниками відділу з питань праці, соціально-трудових відносин та контролю за правильністю призначення і виплати пенсій здійснювалась робота щодо забезпечення впровадження роботодавцями встановлених чинним законодавством мінімальних розмірів заробітної плати, погашення заборгованості із заробітної плати, легалізації зайнятості населення та виведення її з тіні, здійснення нагляду за додержанням законодавства під час призначення та перерахунку пенсій відділом з питань перерахунків пенсій №4 управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України.
Впродовж 9 місяців 2020 року проводилась робота з керівниками підприємств, організацій, установ та сільгоспформувань усіх форм власності де мали місце випадки нарахування заробітної плати нижче встановленого мінімального рівня. Проведено 8 засідань робочої групи з питань дотримання законодавства про працю та зайнятість населення на яких було проведено співбесіди і заслухано 17 керівників підприємств, приватних підприємців та бухгалтерів, щодо з’ясування причин таких випадків, у тому числі проведено рейди районної робочої групи з питань забезпечення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятості населення, відвідали 156 фізичних осіб - підприємців, у тому числі які використовують найману працю. Відвіданих підприємців та працюючих проінформовано щодо дотримання ними вимог чинного податкового та трудового законодавства про використання найманої робочої сили та запобігання фактам неофіційних трудових відносин. Вручено інформаційні листівки, в яких зазначено яку відповідальність несе роботодавець у разі використання не легалізованої праці та що втрачає неоформлений працівник.
З метою попередження виникнення заборгованості із заробітної плати на підприємствах району працівниками відділу здійснювався постійний моніторинг за станом виплати заробітної плати на підприємствах, в організаціях та установах району, за результатами якого Департаменту соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації щотижня подавалася оперативна інформація та щомісяця – узагальнена інформація з цього питання. Також, з цих питань проведено 6 засідання районних тимчасових комісій з питань погашення заборгованості із заробітної пати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, на яких заслухано 20 керівників підприємств та об’єктів малого і середнього бізнесу.
Як результат, станом на 01.10.2020р. за статистичними даними заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах району відсутня.
Впродовж звітного періоду проведено 3 засідання соціально - економічної ради.
Здійснювались заходи щодо посилення впливу на вдосконалення колективно-договірного регулювання соціально-трудових відносин. Впродовж поточного року спеціалістами зазначеного вище відділу надано консультативно-методичну допомогу з питань стосовно соціально-трудових відносин. Зареєстровано 9 колективних договорів, змін та доповнень до них.
Підготовлено та проведено 3 засідання районної координаційної ради з питань безпеки життєдіяльності населення.
Постійно здійснюється нагляд за додержанням чинного законодавстві під час призначення(перерахунку) та виплати пенсій. Вподовж 9 місяців 2020року перевірено 624 пенсійних справ, з них 416 новопризначених та 208 перерахованих.
Як і раніше, проводилась відповідна робота з інженерами з питань охорони праці та проведення атестації робочих місць на виробничих об’єктах району. Проведено аналіз стану атестації робочих місць за умовами праці для підтвердження права виходу на пільгову пенсію згідно зі статтею 13 пп. «а» і «б» Закону України «Про пенсійне забезпечення» та надання додаткової відпустки за шкідливі умови праці згідно зі статтею 7 Закону України «Про відпустки» по підприємствах району.
Значна частка роботи управління в звітному періоді була спрямована на здійснення таких важливих функцій як реалізація заходів щодо соціальної підтримки малозабезпечених верств населення району та сімей з дітьми, соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни і праці та громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, надання пільг окремим категоріям громадян за соціальною та професійною ознаками, соціального обслуговування пенсіонерів і одиноких непрацездатних громадян, а також, забезпечення дотримання в цій сфері діючого законодавства України.
Зокрема, працівники відділу адресних грошових допомог та компенсаційних виплат і відділу контролю, виплат адресних грошових допомог та компенсаційних виплат в умовах запровадженої в управлінні єдиної технології прийому громадян, які звернулися за призначенням їм усіх видів соціальної допомоги, сумлінно та наполегливо здійснювали свої функціональні обов’язки як в питаннях прийому громадян, так і в питаннях нарахування та виплати їм всіх видів адресної грошової допомоги і компенсацій. Тим громадянам, яких після розгляду їх звернень поставлено в управлінні на облік, а також одержувачам соціальних виплат, які вже перебували на обліку (загалом, 4822 одержувачам) зусиллями цих працівників протягом звітного періоду нараховані та виплачені соціальна допомога різних видів та компенсації на загальну суму 50708,5 тис. грн., зокрема:
– допомога у зв’язку з вагітністю та пологами 161 особі на суму 380,5 тис. грн.;
– одноразова допомога при народженні дитини 2281 особі на суму 13688,4 тис. грн.;
– допомога на дітей одиноким матерям 352 особам на суму 5521,4 тис. грн.;
– допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням, 41 особі на суму 2625,6 тис. грн.;
– державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям 151 родині на суму 3156,4 тис. грн.;
– державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю 727 особам на суму 12999,2 тис. грн.;
– тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, 4 особам на суму 32,6тис. грн.
– державна соціальна допомога на дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та грошове забезпечення прийомних батьків за надання соціальних послуг цим дітям в прийомних сім’ях 6 родинам на суму 1117,2 тис. грн.
– допомога при усиновленні 6 особам на суму 60,2 тис. грн.;
– щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи ІI групи внаслідок психічного розладу, 132 особам на суму 2235,5 тис. грн.;
– допомога особам, які здійснюють догляд за особам з інвалідністю І групи та пристарілими за 80 років, 172 особам на суму 48,0 тис. грн.;
– державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію 177 особам на суму 2606,7 тис. грн.;
– компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги, 225 особам на суму 310,2 тис. грн.;
– тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку 56 особам на суму 495,5 тис.грн.;
– допомога на дітей , які виховуються у багатодітних сім’ях 304 родинам на суму 5528,4 тис.грн.;
–допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження 2 особам на суму 20,5 тис.грн.;
– надання послуг з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» 25 особам на суму 233,9 тис.грн.
З початку року в районі пологовим відділенням Гайсинської ЦРЛ видано 137 «пакунків малюка».
В управлінні зареєстровано 97 заяв на отримання «пакунків малюка».
А також допомогу отримали за рахунок коштів, які виділені із фонду боротьби з гострою распіраторною хворобою COVID-2019 111 сімей підприємців району на суму 1003,5 тис.грн.
Для підвищення якості життя населення району одним із основних завдань управління є забезпечення соціального захисту шляхом надання житлових субсидій, здійснення контролю за цільовим використанням коштів, передбачених для надання населенню субсидій на житлово-комунальні послуги.
Незважаючи на надзвичайні фізичні та психологічні перевантаження, спеціалістами відділу адресних грошових допомог та компенсаційних виплат було сумлінно та з честю забезпечено виконання всіх поставлених завдань, адже спеціалісти управління є уособленням держави на місцях і від них залежить добробут і спокій громадян.
Протягом звітного періоду для призначення житлових субсидій було прийнято 1240 заяв для призначення житлових субсидій, опрацьовано 9228 заяв (8385 на ЖКП та 843 на СГТП), а загальна сума субсидій населенню становила понад 37 млн.грн. Станом на 01.10.2020 року житлову субсидію отримують 8432 домогосподарства, причому переважна більшість - самотні жителі або сім’ї з двох людей.
Станом на 01.10.2020 року 843 домогосподарствам призначено субсидію для придбання скрапленого газу та твердого палива на суму 2194,9 тис.грн.
З початку року субсидію на ЖКП призначено на суму 34913,5 тис.грн.
Максимальна субсидія на ЖКП становить – 3821,13 грн., на СГТП – 6152,21 грн., мінімальна – 0,10 грн. на ЖКП та 67,43 грн. - на СГТП.
З жовтня 2019 року ціна на газ фіксується щомісячно, відповідно щомісячно проводиться автоматичний перерахунок призначеної субсидії БЕЗ звернень громадян. Так в поточному році було здійснено 84488 перерахунки цієї адресної грошової допомоги, в зв’язку зі зміною цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.
Було забезпечено призначення житлової субсидії на наступний період (в травні) 8012 домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному періоді 2019-2020 років, без заяв громадян про призначення житлової субсидії.
На період карантину проводиться розрахунок житлової субсидії 8306 домогосподарствам з урахуванням збільшених на 50 відсотків соціальних нормативів, у межах яких надається субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, що встановлені підпунктами 2-6 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 (соціальні нормативи користування послугами з централізованого водопостачання та водовідведення, газопостачання і електропостачання для побутових потреб (крім опалення).
За 9 місяців поточного року було опрацьовано 10074 справ, відповідно до інформації рекомендацій Міністерства фінансів України за результатами верифікації державних виплат, щодо невідповідності вимогам законодавства інформації, на підставі якої призначено житлові субсидії. Одержувачі житлової субсидії були запрошені до відділу з підтверджуючими документами, після чого проводилась кропітка праця щодо перерахунку житлової субсидії, в результаті цього до державного бюджету на 01.10.2020 року було повернуто понад 285 тис.грн.
Протягом звітного періоду проведено 9 засідань Комісії з розгляду питань, неврегульованих чинним законодавством, що пов’язані з наданням населенню пільг, субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, на яких було розглянуто 676 особових справ, по 92,5% з яких прийнято позитивний результат.
Спеціалісти відділу працюють в Web-орієнтованій системі „Центральна система обліку інформації державної системи соціальної підтримки населення”. Постійно виконується інформаційний обмін в електронній формі з АТ „Ощадбанк” для виплати пільг та житлових субсидій в грошовій безготівковій формі, а також з уповноваженими банками та національним оператором поштового зв’язку для виплати пільг та житлових субсидій в грошовій формі. В процесі обміну документи підписуються кваліфікованим цифровим підписом.
З метою підтримки малозабезпечених верств населення району з оплати за житлово-комунальні послуги постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота щодо змін в чинному законодавстві, які стосуються сфери діяльності управління, шляхом оприлюднення інформації на сайті райдержадміністрації.
Було забезпечено якісне та своєчасне подання звітів з питань, що належать до роботи відділу, зокрема:
- до 1 квітня 2020 року було подано звіт „Про визначення потреб населення адміністративно–територіальної одиниці у соціальних послугах” на виконання Наказу Мінсоцполітики України від 20.01.2014 № 28 „Про затвердження порядку визначення потреб наслення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах”
- до 3 січня 2020 року був підготовлений звіт на виконання розпорядження КМУ від 22.08.2012 № 605-р „Про затвердження плану заходів щодо інтеграції біженців та осіб, які потребують додаткового захисту, в українське суспільство на період до 2020 року”
- щоквартально до 1 числа надається інформація на виконання постанови КМУ від 16.05.2014 № 523-р „Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг”
- щоквартально до 15 числа надається оперативна звітність про технологію призначення усіх видів соціальної допомоги
- щоквартально до 25 числа інформуємо про виконання вимог п.14 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.08.2014 року „Про невідкладні заходи щодо захисту України та зміцнення її обороноздатності”, введеного в дію Указом Президента України від 24.09.2014 № 744
- щоквартально надається інформація щодо створення центрів денного перебування для дітей-інвалідів та забезпечення функціонування центрів матері і дитини відповідно до доручення Президента України від 27.03.2013 № 1-1/711щ
- щомісячно до 10 числа надається звіт про використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми на виконання листа Мінсоцполітики України від 19.05.2015 № 7348/0/14-15/59
- щомісячно надається інформація Мінфіну про одержувачів житлових субсидій відповідно листа Мінфіну України від 23.09.2016 № 31-29020-09-21/26981 і Протоколу № 2 Угоди від 11.04.2016 № 13010-05/46 та інформація з ПК „Житлові субсидії” з метою наповнення ЦБС та ще 9 звітів про нарахування житлових субсидій
- щочетверга здійснюється моніторинг стану призначення житлових субсидій, виплати частин невикористаних коштів субсидій та повернення до державного бюджету невикористаних коштів субсидій
Вся звітність подається вчасно та з дотриманням норм законодавства.
Всі заяви та звернення розглядаються та роз’яснюються заявникам в установлені законодавством терміни. Так протягом 9 місяців 2020 року була надана змістовна, кваліфікована відповідь на 68 звернень до Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА та на Урядову „гарячу лінію” щодо надання житлових субсидій.
Чималу роботу спрямовану на соціальний захист осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення, ветеранів війни та праці, шляхом забезпечення надання їм пільг, переваг та соціальних гарантій, виконання програм щодо їх соціального і правового захисту за 3 квартали 2020 року проведено працівниками відділу у справах ветеранів війни та соціального обслуговування потреб осіб з інвалідністю.
Відповідно до виконання вимог Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2012 р. №321 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018р. №238) здійснюється за укладеними 2-х сторонніми та 3-х сторонніми договорами забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремі категорії населення технічними та іншими засобами реабілітації. Так, за 3 квартали 2020 року видано 13 інвалідних візків, 34 осіб з інвалідністю забезпечено протезно-ортопедичними виробами, 46 осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю забезпечено протезно-ортопедичним взуттям, засобами малої механізації забезпечено 103 особи, на що використані кошти у сумі 846,3 тис. гривень. Новий механізм забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення засобами реабілітації включає супровід особи з інвалідністю протягом усього процесу замовлення та отримання того чи іншого виробу.
З початку року видано 372 направлень на забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації.
15 осіб з інвалідністю працевлаштовано за направленням районної філії Вінницького обласного центру зайнятості, 1 особа з інвалідністю отримала професійне навчання, 8 осіб з інвалідністю брали участь у громадських оплачуваних роботах, 103 особи з інвалідністю охоплені профорієнтаційними послугами.
12 осіб з інвалідністю та ветеранів війни пройшли курс реабілітації і лікування в Печерській лікарні відновлювального лікування та у відділенні реабілітації санаторію «Хмільник»;
11 дітей з інвалідністю оздоровлено у Центрах реабілітації за 3-х сторонніми договорами (управління-дитина з інвалідністю - центр реабілітації). Індивідуальний підхід дає можливість найбільш якісно надити послуги з оздоровлення дитини.
6 учасників бойових дій та 2 особи з інвалідністю загального захворювання оздоровлено у санаторно-курортних закладах.
14 учасників бойових дій АТО/ООС пройшов психологічну реабілітацію у різних санаторіях за їх бажанням, на що використані кошти у сумі 161,5 тис. гривень.
15 учасників бойових дій АТО/ООС отримали соціальну та професійну адаптацію, на що використані кошти у сумі 89,2 тис. гривень.
1050 ветеранів війни за пільговими рецептами безкоштовно забезпечено медичними препаратами на суму 120,2 тис. гривень.;
20 непрацюючих малозабезпечених осіб та осіб з інвалідністю отримали одноразову матеріальну допомогу на суму 15,8 тис. гривень;
14 осіб з інвалідністю внаслідок війни (із них 8 учасників АТО/ООС), 24 учасників бойових дій (із них 9 учасників АТО/ООС), 8 членів сімей померлих (загиблих) ветеранів війни пройшли курс лікування у Вінницькому обласному клінічному госпіталі для інвалідів війни;
28 ветеранів війни отримали безкоштовне зубопротезування на суму 114,0 тис. гривень;
44 особам з обмеженими фізичними можливостями, які забезпечені автомобілями або перебувають у черзі для їх отримання, виплачено грошову компенсацію на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування на суму 19,4 тис. гривень;
19 осіб з інвалідністю та одиноких громадян влаштовано до Комунальної установи „Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Гайсинського району Вінницької області” .
3318 осіб на суму 4 409,1 тис гривень отримали одноразову щорічну разової грошової допомоги до 5 травня, передбаченої Законами України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та „Про жертви нацистських переслідувань”.
З метою поліпшення роботи щодо соціального обслуговування осіб з інвалідністю та інших окремих категорій населення, забезпечення надання їм необхідної допомоги в питаннях щодо трудової, професійної та медико-соціальної реабілітації і трудової зайнятості, працівниками вищезазначеного відділу постійно підтримується в актуальному стані створена електронна база даних з проблем інвалідності, інформаційні матеріали якої регулярно заносяться до Централізованого банку з проблем інвалідності Міністерства соціальної політики України.
Станом на 01.10 2020 року до цієї бази даних занесені інформаційні дані щодо 1998 осіб з обмеженими функціональними можливостями стосовно їх індивідуальних програм реабілітації та щодо 1969 осіб з інвалідністю та інших окремих категорій населення, які отримали технічні засоби реабілітації або перебувають на обліку для їх отримання.
Значну роботу проведено в звітному періоді працівниками відділу персоніфікованого обліку отримувачів пільг. Зокрема, із забезпечення, відповідно до діючого законодавства, надання окремим категоріям громадян пільг за соціальною та професійною ознаками щодо оплати житлово-комунальних послуг.
Після проведення відповідних звірок, відшкодовано громадянам району пільгових житлово-комунальних послуг на загальну суму 21451,3 тис. грн.
Працівниками відділу забезпечено постійне підтримання в актуальному стані бази даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги за соціальною та професійною ознаками – ЄДАРП, в якому станом на 01.10.2020 року зібрано та систематизовано інформацію на паперових та електронних носіях на 12271 особи – користувачів пільгами, встановленими законами України. Зокрема, забезпечується якість та повнота заповнення всіх масивів цієї бази даних, звірка її з відомостями бази даних ЄДАРП центрального сховища на предмет виявлення подвійних карток пільговиків, синхронізація з пенсійною базою щодо даних про пенсіонерів за віком та інвалідів загального захворювання, зняття з обліку померлих, або вибулих з району, а також коригування в ній відомостей про пільговиків щодо змін місця проживання та складу сім’ї. Станом на 01.10.2020 року навантаження на одного працівника відділу складає 12271/3=4090 осіб.
На виконання постанов Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року – № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб» станом на 01.10.2020 року перебувають на обліку 253 внутрішньо переміщені особи з 176 родин. На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» з початку поточного року за рахунок державного бюджету допомогу призначено та виплачено на загальну суму 949,3 тис. грн..
В поточному році на харчування постраждалим від наслідків аварії на ЧАЕС І та ІІ категорії виплачено компенсацію в розмірі 529,1 тис. грн..
7 осіб отримали щорічну компенсацію на оздоровлення на суму 0,7 тис. грн.
8 осіб постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС І категорія забезпечено санаторно-курортним лікуванням на суму 61,5 тис. грн.
Працівники відділу державних соціальних інспекторів протягом звітного періоду цілеспрямовано здійснювали роботу щодо контролю в питанні стосовно наявності підстав для призначення та його відповідність чинному законодавству різних видів адресної грошової допомоги та компенсаційних виплат. Ними проведено 562 обстежень матеріально-побутових умов життя та особистих підсобних господарств громадян, які звернулись за призначенням державної соціальної допомоги та житлових субсидій. Перевірено достовірність наданої інформації про доходи та майновий стан шляхом запитів у відповідні інстанції – у 1744 громадян. За результатами всіх цих перевірок виявлено 30 випадків порушень з боку громадян щодо порядку оформлення і отримання адресної соціальної допомоги та житлових субсидій та підлягають поверненню до Державного бюджету 88,4 тис. грн.
Окрім того, працівниками вищезазначеного відділу проводилась робота, щодо моніторингу надання допомоги сім’ям загиблих та поранених військовослужбовців в ході проведення АТО на Сході України та сім’ям мобілізованих, демобілізованих, які потребують особливої уваги. Станом на 01.10.2020р. така робота проводилась стосовно 248 осіб вищезазначеної категорії. Відповідно щодо них обстежено матеріально-побутові умови проживання та складені соціальні паспорти.
Спеціалістами відділу автоматизованих систем управління протягом звітного періоду щомісячно оновлювалася і підтримувалася в актуальному стані та передавалася на магнітних і оптичних носіях до ОКО «Інформаційно-обчислювальний центр по обслуговуванню установ соціального захисту населення» для формування виплатних відомостей електронна база особових рахунків одержувачів державних допомог, а також, забезпечувалась підтримка в робочому стані програмних комплексів Еталон, Житлові субсидії, ЄДАРП.
Протягом 9 місяців 2020 року зміни до цих програмних комплексів вносились 215 разів. Встановлювались на комп’ютерах інші необхідні для роботи програмні продукти та їх оновлення, здійснювались наладка роботи комп’ютерної техніки управління та заходи щодо забезпечення її робочого стану. Через інформаційну систему мережі Інтернет щоденно здійснювався обмін електронною інформацією з Департаментом соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації.
Працівники відділу управління персоналом працювали над вирішенням питань, що стосуються організації кадрової роботи та проходження державної служби, ведення кадрового діловодства, укладання необхідних для роботи управління договорів та угод.
Ними протягом звітного періоду підготовлено інформацій щодо виконання – 63 контрольних документів, проектів наказів: 48 – основній діяльності; 31 – щодо особового складу; 77 – щодо надання працівникам управління основних та додаткових відпусток; 16 – щодо відряджень. Ними ж опрацьовано 76 укладених управлінням на 2020 рік договорів та угод.
А також забезпечено проведення організаційних заходів щодо подання державними службовцями управління декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2019 рік. Як результат, своєчасно подали декларації 48 державних службовців управління.
Працівниками відділу бухгалтерського обліку та звітності протягом звітного періоду здійснювалась робота щодо забезпечення обліку грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей і основних фондів управління та своєчасного відображення у бухгалтерському обліку операцій, пов’язаних з їх рухом, а також проведення нарахування та виплати працівникам управління заробітної плати, утримання й нарахування внесків та їх перерахування.
Протягом ІІІ кварталів 2020 року відділом забезпечено своєчасне подання платіжних документів до органу казначейства та відображення в бухгалтерському обліку всіх видів допомог, компенсаційних виплат, монетизації пільг та субсидій, видатків, пов’язаних з виконанням районних програм, головним розпорядником яких є управління соціального захисту населення.
Проведено значну роботу по переведенню бухгалтерського обліку управління відповідно до нових вимог чинного законодавства та запроваджено програмно-цільовий метод складання та виконання місцевих бюджетів. Постійно виконувалася робота щодо розподілу асигнувань згідно з доведеними управлінню сумами кошторисів і планів асигнувань на 2020 рік.
За звітний період відділом оприлюднювалася інформація про використання публічних коштів на офіційному державному порталі Є-Data, а також забезпечувалося подання річної, місячної та квартальної фінансової та бюджетної звітності в електронному вигляді з використанням АС «Є-Звітність». Також впроваджено застосування дистанційного розрахункового обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство».
У звітному періоді було забезпечено складання додаткових бюджетних запитів за програмно-цільовим методом бюджетних коштів районного бюджету, з відображенням результатів фінансово-господарської діяльності поточного та попереднього року з детальними розрахунками щодо потреби бюджетних асигнувань. Своєчасно розроблялися накази про затвердження та внесення змін до паспортів бюджетних програм по місцевому бюджету, паспорти бюджетних програм за кожною бюджетною програмою.
Відповідно до листів Департаменту фінансів облдержадміністрації та Департаменту соціальної та молодіжної політики, вносилися зміни до кошторисів та планів асигнувань.
Протягом 9 місяців 2020 року відділом бухгалтерського обліку та звітності проводилась виплата компенсацій громадянам, постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС за КПКВ 2501200 за видами :
Доплати за роботу на радіоактивно забруднених територіях, збереження заробітної плати при переведенні на нижчеоплачувану роботу та у зв'язку з відселенням, виплати підвищених стипендій та надання додаткової відпустки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (отримання додаткової відпустки 14 робочих днів (16 календарних днів) на рік: КЕКВ 2730 - в сумі 39,6 тис. грн.;
Щомісячна грошова допомога у зв'язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та компенсації за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи: КЕКВ 2710 – в сумі 529,1 тис. грн., КЕКВ 2240 – в сумі 0,1 тис. грн.;
Компенсація за шкоду заподіяну здоров’ю та допомоги на оздоровлення, у випадку звільнення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, в тому числі: щорічна допомога на оздоровлення: КЕКВ 2710 - в сумі 0,7 тис. грн..
Здійснювалася оплата санаторно-курортного лікування громадян віднесених до І категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи: КЕКВ 2730- в сумі 61,5тис.грн.
КТПКВК МБ 0813050 – Компенсація вартості медичного обслуговування в частині забезпечення надання пільг на безоплатне придбання ліків за рецептами лікарів потерпілим від наслідків Чорнобильської катастрофи – в сумі 24,7 тис. грн. з обласного бюджету.
Кредиторська заборгованість на кінець звітного періоду із зазначених вище виплат по КПКВ 2501200 станом на 01.10.2020 року складає 21,1 тис. грн., в тому числі прострочена 17,5 тис. грн.. Станом на 01.10.2020 року порівняно з початком року, кредиторська заборгованість зменшилася на 10,5 тис. грн.
Також проводилась робота щодо забезпечення своєчасного фінансування програм з державного бюджету, а саме:
КПКВ 2501030 Виплата деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплата послуг окремим категоріям населення: КЕКВ 2730 – на суму 51342,3 тис, грн., КЕКВ 2240 – на суму 72,6 тис. грн.;
КПКВ 2501130 Заходи із соціального захисту дітей, сімей, жінок та інших вразливих категорій населення: КЕКВ 2730 – на суму 37,6 тис. грн., в т.ч. «Мати-героїня» у 2020 році – 21,0 тис. грн., КЕКВ 2240 - на суму 0,1 тис. грн.;
КПКВ 2501150 Щорічна разова грошова допомога ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань та соціальна допомога особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною: КЕКВ 2730 – на суму 4409,1 тис. грн., КЕКВ 2240 – на суму 17,0 тис. грн.;
КПКВ 2501230 Виплата пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі: КЕКВ 2730 – на суму 36289,6 тис. грн., КЕКВ 2240 – на суму 387,4 тис. грн.;
КПКВ 2501480 Виплата щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг: КЕКВ 2730 – на суму 949,3 тис. грн.;
КПКВ 2501520 Виплата допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку, за рахунок коштів, які виділені із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою: КЕКВ 2730 – в сумі 1003,0 тис. грн.;
КПКВ 2501570 Виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби: КЕКВ 2730 – в сумі 79,6 тис. грн.;
КПКВ 2507030 Заходи із соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів – на суму 818,3 тис. грн., в тому числі:
- технічні засоби реабілітації: КЕКВ 2282 – 761,1 тис. грн.;
- спеціальні засоби для орієнтування та спілкування: КЕКВ 2730 – 57,2 тис. грн..
Дебіторська заборгованість на 01.01.2020 року по КПКВ 2507030 становила 480,9 тис. грн., в лютому 2020 року була погашена повністю внаслідок надходження актів виконаних робіт, станом на 01 жовтня 2020 року відсутня.
КПКВ 2507100 Реабілітація дітей з інвалідністю: КЕКВ 2282 – в сумі 138,2 тис. грн.;
КПКВ 1501040 Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсіч і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях: КЕКВ 2282 професійна адаптація – в сумі 70,0 тис. грн. та психологічна реабілітація – в сумі 84,6 тис. грн., КЕКВ 2730 – в сумі 35,9 тис. грн..
Кредиторська заборгованість по КПКВ 1501040 КЕКВ 2282 станом на 01.01.2020 року складала 9,0 тис. грн., в лютому 2020 року станом була погашена повністю і станом на звітний період відсутня.
Також проводилась робота щодо забезпечення своєчасного фінансування з місцевого бюджету, згідно районних програм.
Проводилася робота щодо підбору та відправки дітей пільгової категорії на оздоровлення та відпочинок до «ТОВ «Пансіонат з лікування «Аіфа» (Одеська обл. Кілійський р-н, с. Приморське) та до дитячого оздоровчого закладу санаторного типу «Подільський Артек», ДПУ МДЦ «Артек», УДЦ «Молода гвардія».
Крім того, регулярно проводяться засідання міжвідомчої ради з питань сім’ї, гендерної рівності, запобігання насильству в сім’ї та протидії торгівлі людьми. Протягом поточного року відбулося 3 засідання де розглядалися питання, запобігання домашньому насильству та протидії торгівлі людьми, про зняття з соціального супроводу сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.
У сфері сімейної політики приділяється першочергова увага відродженню національних родинних традицій, підвищенню авторитету української сім’ї, підтримці багатодітних родин, привернення уваги громадськості до проблем багатодітних сімей.
Відділом постійно проводиться моніторинг щодо кількості багатодітних сімей району. Для посилення соціального захисту багатодітних сімей та створення сприятливих умов для належного їх розвитку, пропаганди родинних цінностей та всебічної підтримки таких сімей, на виконання Постанови Кабінету Міністрів України та Указу Президента України “Про заходи щодо поліпшення становища багатодітних та малозабезпечених сімей”, проводиться робота щодо надання статусу багатодітної родини тим сім’ям району, які виховують 3 і більше дітей. Зокрема, протягом поточного року присвоєно даний статус 38 багатодітним сім’ям району та видано 87 посвідчення дітей.
З 04 вересня по 3 жовтня відділом було організовано та проведено ХV Всеукраїнську благодійну акцію «Серце до серця» - «Дитяче серденько живи». Мета акції – суспільний збір коштів для придбання кардіологічного медичного обладнання для дитячих лікарень. Цьогоріч було зібрано 19,3 тис.грн.
А також спільно з виконкомами сільських рад та міською радою проводиться робота щодо якісного підбору кандидатур та оформлення пакетів документів на жінок, кандидатури яких висуваються на присвоєння почесного звання України «Мати-героїня». Створено відповідний електронний реєстр багатодітних матерів району, які отримали звання «Мати-героїня». На сьогодні в районі нараховується 268 жінок, які нагороджені цією високою відзнакою.
Протягом звітного періоду наполегливо працювали над виконанням своїх функціональних обов’язків працівники комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» далі (територіальний центр).
В територіальному центрі за штатним розписом передбачено 113,75 штатних одиниць, фактично працює 104 чол.
Станом на 01.10.2020 р. в межах Гайсинського району виявлено 765 одиноких та одиноко проживаючих громадян, які потребують надання соціальних послуг.
За звітній період територіальним центром обслужено 863 громадян, що у відсотковому відношенні складає 98,1%
В територіальному центрі функціонують 3 відділення:
1) Відділення соціальної допомоги вдома;
2) Відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги;
3) Відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, яке було створено у 2008 р. за рішенням Гайсинської районної ради Вінницької області 18 сесії 5 скликання від 25.06.2008 р.
В розрізі відділень:
- Відділенням соціальної допомоги вдома виявлено 619 осіб, які потребують надання різного роду соціальних послуг. Від початку року обслужено 619 одиноких та одиноко проживаючих громадян. Надано понад 32000 послуг догляду вдома, понад 108000 соціально-побутових заходів.
Соціальними робітниками відділення соціальної допомоги вдома систематично проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота серед населення району з донесенням інформації відносно спектру надання соціальних послуг, підвищення їх якості та доступності. Дана інформація була розміщена на шпальтах районної та міської газет, оголошена по місцевому радіомовленню.
На протязі 2020 року на нарадах соціальних робітників проводилися навчання по нормативних документах, що регламентують роботу територіального центру а саме: Постанова Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 року №1417 «Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)», державний стандарт догляду вдома, загальне положення про територіальний центр. Проводились практичні заняття, анкетування та тренінги. Всього було проведено 4 наради, в яких приймали участь начальник управління соціальної та молодіжної політики Семирунчик С.Г., а також юристи центру безоплатної правової допомоги.
На протязі 2020 року завідувачем відділення та соціальними працівниками було проведено 6 перевірок роботи соціальних робітників, проводився моніторинг якості надання соціальних послуг, обстежувалися матеріально-побутові умови проживання підопічних.
Територіальний центр обслуговує громадян, які проживають на території Краснопільської ОТГ та Кунківської ОТГ.
У 2020 році соціальних робітників забезпечено спецвзуттям та спецодягом. Усі соціальні робітники забезпечені велосипедами, надано 9 нових велосипедів.
На протязі 2020 року привітали підопічних відділення допомоги вдома з ювілейними датами. Підопічних відділення вітали зі святами державного значення.
Відповідно до Державного стандарту догляду вдома за звітний період переглянуто 100% договорів, укладених з особами, які перебувають на обслуговуванні.
Починаючи з квітня 2018 року відділення соціальної допомоги надає послуги на платній основі громадянам похилого віку, які мають дітей. На сьогоднішній день 37 соціальних робітників обслуговують 68 осіб на платній основі.
Відділенням організації надання адресної натуральної та грошової допомоги виявлено 206 осіб, які потребують надання соціальних послуг, обслужено відділенням протягом звітного періоду 2020 року – 822 особи. За звітний період відділенням надано грошову та натуральну допомогу 634 особам, які перебувають в складних життєвих обставинах.
Для більш якісного обслуговування та задоволення потреб підопічних, які перебувають на обслуговуванні при відділеннях територіального центру створено та функціонує:
- Пункт прокату засобів реабілітації. Було надано 7 засобів реабілітації.
- Пункт прийому та розподілу речей, які були у використанні, було надано одяг 15 особам.
При відділенні організації надання адресної допомоги на протязі року функціонувала мультидисциплінарна команда у складі перукаря, швачки, робітника з комплексного обслуговування, водія, медичної сестри. Команда надає різні види соціальних послух на безоплатній основі громадянам, що перебувають на обслуговуванні в територіальному центрі, які потребують сторонньої допомоги. Основними видами послуг є: вимірювання артеріального тиску, дрібного ремонту одягу, прання білизни, косіння трави, зруб дерев, обрізання кущів та дрібний ремонт помешкання та інформаційні послуги. Робота такої команди є інноваційним підходом, який базується на принципах адресності, індивідуального підходу і конфіденційності. Обслужено протягом звітного періоду 2020 року 320 осіб. Соціальне таксі (для більш якісного і своєчасного обслуговування одиноких громадян використовуємо два службових автомобіля, а саме транспортування хворих в лікарню, будинок-інтернат, доставка продуктів). Всього було надано 150 транспортних послуг. Перукарем надано 65 послуг на безоплатній основі, та 14 громадян обслужено за плату, згідно договорів соціального обслуговування у «соціальній перукарні», швачкою надано 843 послуги з дрібного ремонту одягу. Відділенням організації надання адресної допомоги надавались послуги з прання білизни ( надано 52 послуги), консультації по телефону з питань соціального захисту щоденно.
«Університет ІІІ віку» набрав нових слухачів. Вони проходять навчання на таких факультетах: інформаційні та комп’ютерні технології та англійська мова. Отримувачами соціально-педагогічної послуги стали 20 осіб . Заняття проводяться двічі на місяць.
Від благодійників надходить гуманітарна допомога для підопічних територіального центру ( одяг, продукти харчування, засоби реабілітації тощо). Проводиться робота з приватними підприємцями по залученню благодійної допомоги
Протягом звітного періоду 2020 року відбулось 5 засідань комісії по розгляду заяв для призначення одноразової грошової допомоги малозабезпеченим громадянам. З початку року за одноразовою грошовою допомогою звернулось 202 особи на загальну суму 241,8 тис. грн, 634 особи отримали натуральну допомогу на загальну суму 295,9 грн.
Працівниками відділення було також надано подушки, матраци, ковдри та деякі меблі для потреб малозабезпечених громадян с. Кисляк та с. Карбівка.
У структурі територіального центру функціонує відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, яке має 45 ліжко-місць. За звітний період відділенням обслужено 38 одиноких громадян та інвалідів, в т.ч. 6 осіб на платній основі.
У відділенні діє гурток літературні посиденьки, народного співу, бібліотека, арт-терапія, куточок живої природи.
При територіальному центрі також діє «Клуб активного довголіття 55+».
До релігійних та державних свят постійно проводяться культурні заходи за участю учнів загальноосвітніх шкіл, вихованців Будинку школяра та молоді, а також хору ветеранів Гайсинського районного Будинку культури.
- До Державних та православних свят святкові та благодійні обіди для одиноких пристарілих стаціонарного відділення.
Раз на рік підопічні проходять комплексне медичне обстеження із залученням фахівців Гайсинської ЦРЛ. У всіх мешканців стаціонарного відділення є медичні карти, згідно з якими забезпечується їх реабілітація з урахуванням фізичних, розумових і психологічних можливостей. Санітарно-гігєнічний стан контролюється лікарем, медсестрою та всім персоналом. Молодші медсестри щодня проводять гігієнічну обробку ліжко-хворих, згідно графіку купань раз в чотири дні підопічних у відділенні купають, а що п’ятниці - санітарний день.
На прохання підопічних, під час релігійних свят, із дотриманням християнських звичаїв проводилися служби о. Андрієм, до настання карантину.
Протягом звітного періоду 2020 року у відділенні проведено 6 занять з молодшим медичним персоналом.
Протягом усього часу перебування підопічних у стаціонарному відділенні за ними ведеться цілодобовий догляд. В цілому стан проживаючих покращується завдяки добросовісному та сумлінному виконанню своїх обов’язків персоналом. До кожного підопічного підбирається індивідуальний підхід для максимального задоволення потреб.
Підтримується у стаціонарному відділенні та на його подвір’ї належний санітарно-гігієнічний стан та порядок. Підопічні вчасно отримують перукарські та санітарно-гігієнічні послуги.
Щорічно у відділенні проводиться анкетування внутрішнього оцінювання якості соціальних послуг. Показники анкетування відповідають встановленому рівню «добре».
В кожному відділенні територіального центру створена електронна та паперова база даних, щодо осіб, які перебувають на обслуговуванні, що дозволяє підвищити якість роботи, пришвидшити процес якісного та своєчасного надання інформації.
КУ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Гайсинського району Вінницької області з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19 розроблено та впроваджено план заходів, затверджений наказом по територіальному центру № 4-АГ від 12.03.2020 р., відкрито телефонну гарячу лінію за номерами 0967293662, (04334) 2-11-88 .
6 березня 2020 року була проведена нарада для соціальних робітників відділення соціальної допомоги вдома територіального центру. На нараді завідувач медичним кабінетом Кіпоренко Анна Василівна провела навчання на тему: «Першочергові заходи для забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя в закладі. Соціальні робітники отримали інформаційні листівки для ознайомлення підопічних із заходами безпеки при епідемії COVI D-19.
КУ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Гайсинського району Вінницької області отримав благодійно від народного депутата Кучера М.І одноразові маски в кількості – 200 шт. , нестерильні рукавички - 100шт. та антисептик для рук - 5 літрів .
Від приватного підприємця Сомика О.Г. отримали благодійно 450 масок, рукавичок господарських гумових - 500 шт., захисних костюмів – 10 шт.
Управління соціального захисту населення надало - 300 одноразових захисних масок.
Для індивідуального захисту працівникам територіального центру видано – 510 одноразових масок;
210 марлевих масок, пошитих швачкою територіального центру;
318 одноразових рукавичок не стерильних.
Станом на 01.10.2020 року у територіальному центрі є в наявності одноразових масок –1149 шт, одноразових рукавичок не стерильних – 750 пар.
Щоденно працівникам територіального центру проводиться скринінг температури тіла, соціальними працівниками відділення соціальної допомоги вдома моніториться стан захворюваності на ГРВІ підопічних відділення та працівників територіального центру.
Відповідно до листа Вінницької ОДА від 18.03.2020 року № 01.01-58/1975 змінено графіки роботи соціальних робітників в напрямку їх зменшення з ІІІ групою рухової активності - 1 раз на тиждень, ІV групою – 2 рази на тиждень , V групою – 3 рази на тиждень з метою максимального зменшення контакту соціальних робітників з потенційно вразливою категорією осіб.
Щоденно в телефонному режимі проводиться моніторинг потреб підопічних в харчових продуктах, лікарських засобів тощо.
З 03.04.2020 року розпочато роботу по забезпеченню підопічних територіального центру відділення соціальної допомоги вдома продуктовими наборами від Мінсоцполітики та національної мережі продуктових магазинів АТБ, до 13 квітня 2020 року таких продуктових наборів було надано - 549 , з 10.06.2020 року працівниками територіального центру було роздано 300 продуктових наборів вразливим категоріям населення, які були отримані від міжнародного благодійного фонду Let’s help та мережі магазинів Фора.
У відділенні стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання територіального центру проведено санітарно освітню роботу серед працівників з питань профілактики гострої респіраторної хвороби COVID-19.
Скасовано проведення запланованих заходів , посилено контроль за дотриманням санітарно гігієнічного протиепідемічного режиму у приміщення відділення стаціонарного догляду з проведенням поточних дезінфекційних заходів.
Відділення забезпечене продуктами харчування, мийними та дезінфікуючими засобами згідно договорів закупівель .
Щоденно проводиться температурний скринінг працівників та підопічних територіального центру з метою недопущення поширення захворювання.
Відповідно до графіка проводяться дезинфекційні заходи за допомогою кварцування, регулярного провітрювання кімнат підопічних, службових приміщень .
Відділення стаціонарного догляду працює в закритому режимі, заборонене відвідування. У відділенні перебувають крім підопічних завідувач медичним кабінетом та молодший медичний персонал.
Максимально обмежено пересування підопічних без крайньої потреби.
А також, проведено роботи з благоустрою прилеглої території впорядковано клумби та квітники, обрізано плодові дерева в саду, забетоновано площадку, виготовлено нові козирки на балкони та господарську прибудову. За період карантину було виготовлено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт кухні та паркану. Виготовляється технічна документація на встановлення пожежного гідранту. Придбано засобів реабілітації для підопічних на 35 тис. грн.
Територіальний центр має свою сторінку у соціальній мережі Фейсбук, на якій постійно висвітлюється робота територіального центру і всі бажаючі мають можливість з нею ознайомитись.
В процесі фінансово-господарської діяльності територіальним центром використовувались кошти, виділені районним бюджетом, власні надходження (75% від пенсій підопічних стаціонарного відділення), також кошти, які надійшли від благодійників міста та району.
Працівниками територіального центру постійно проводиться робота, направлена на покращення якості надання соціальних послуг, забезпечення допомоги людям поважного віку, людям з інвалідністю у підтримці звичних обов’язків, звичного способу життя та стосунків з оточуючими людьми.
Структурними підрозділами управління соціального захисту населення також здійснювались заходи щодо інформування громадян району з питань, що належать до компетенції управління та роз’яснення їм з цих питань положень чинного законодавства і нормативно-правових актів через засоби масової інформації. Зокрема, протягом звітного періоду 5 відповідних публікацій надруковано в районній газеті «Трибуна праці», 5 матеріалів зазначеної тематики озвучено в ефірі місцевого радіомовлення та 33 таких матеріалів розміщено на офіційному Веб-порталі райдержадміністрації.