АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО" 23269555
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця,
ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття
реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають
відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- 1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 79026, Львівська обл., місто Львів, ВУЛИЦЯ КОЗЕЛЬНИЦЬКА, будинок 15
380504882324
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса),
контактний номер телефону)
- 2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Планованою діяльністю передбачається здійснення операцій з оброблення відходів, що не є
н е б е з п е ч н и м и на виробничому майданчику ВІДОКРЕМЛЕННОГО ПІДРОЗДІЛУ
«ЛАДИЖИНСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ДТЕК
ЗАХІДЕНЕРГО» (далі, ДТЕК ЛАДИЖИНСЬКА ТЕС) за адресою: 24321, Вінницька обл.,
Гайсинський р-н., м. Ладижин, вул. Хлібозаводська, 12.
Технічна альтернатива 1.
Очисні госпфекальні споруди ДТЕК ЛАДИЖИНСЬКОЇ ТЕС забезпечують приймання
господарсько-побутових вод, які формуються від загальної каналізації міста та ТЕС і являють
собою комплекс інженерних споруд, а саме: пісколовки - 2 шт.; первинні відстійники – 4 шт.; 2-х
ярусні відстійники – 8 шт.; аерофільтри – 2 шт.; вторинні відстійники – 8 шт.; 2 каскади
біологічних ставків по 4-5 ставків у кожній з хлораторною; мулові майданчики – 6 шт. Стоки
поступають від насосної станції в прийомний резервуар, після чого проходять через решітку, де
звільняються від грубого сміття. Далі через лоток «Паршаля»і направляються на пісколовки.
Стоки звільняються від твердих мінеральних включень, направляються в первинні відстійники, а
мінеральний осад з пісколовок видаляється гідравлічним способом на піскові майданчики для
зневоднення та видалення надлишкової вологи підсушуванням. В первинних відстійниках стоки
звільняються від завислих дрібних органічних речовин. Осад, що має слизисту структуру,
видаляється з вертикальних відстійників та перекачується на двох’ярусні відстійники на
перегнивання. Осад верхньої частини двох’ярусного відстійника випадає на перегнивання
постійно. Освітлена вода надходить на аерофільтр де проходить біологічна очистка. Після
біологічної очистки вторинних відстійниках біоплівка видаляється в насосну дренажних і
мулових вод, яка перекачує його на перегнивання в двоярусні відстійники. Осад, який перегнив,
періодично скидається для часткового ущільнення та зневоднення на мулові майданчики. Мул і
пісок на площадках додатково знешкоджується за рахунок довготривалого зберігання
(вилежування) в анаеробних і аеробних умовах, під дією сонячної радіації, мінусових температур,
тощо. Для доочищення стічних вод після основного блоку очищення передбачено: каскад
біологічно інженерних споруд основною задачею яких є доочищення стічних вод до нормативів
скиду у водойми рибогосподарського призначення. Споруди являють собою прямокутні басейни,
з не фільтруючим дном, в основі яких розташовується завантаження (пісок) і в яку висаджена
кореневищна маса очерету. У всіх спорудах вода рухається самопливно за рахунок перепаду
відміток поверхні. Операція оброблення відходів (мулу та піску очисних споруд) передбачає їх
видалення на мулово - піскових майданчиках
Технічна альтернатива 2.
В якості технічної альтернативи розглядається відмова від накопичення мулу на мулових
майданчиках та передача даного відходу вторинним користувачам для удобрення
сільськогосподарських земель. Складності реалізації даної технічної альтернативи полягає у
відсутність обладнання з нейтралізації відходів мулу та приведення їхнього складу відповідно до
вимог санітарно-гігієнічних та природоохоронних норм для внесення на сільгоспугіддя. Шляхи
перевезення мулових відходів до вторинних споживачів проходять через населені пункти, що
спричинить додаткове навантаження на мешканців даних територіальних громад, зокрема
поширення неприємного запаху під час транспортуванні мулу та шуму від додаткового руху
автотранспорту.
- 3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Вінницька обл. Гайсинський р-н Ладижин вул. Хлібозаводська, 12.
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Ладижинська міська територіальна громада
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Вінницька обл., Гайсинський р-н, Ладижин, вул. Хлібозаводська, 12..
Планована діяльність здійснюється за адресою: Вінницька область, Гайсинський р-н, м.
Ладижин, вул. Хлібозаводська, 12, що на західній околиці міста на трасі Ладижин – Тульчин. Із
сходу територія очисних госпфекальних стоків межує з приватним жилим масивом м. Ладижин,
з південного заходу – з виробничими приміщеннями птахофабрики, з інших сторін –
сільськогосподарські угіддя. Земельна ділянка з кадастровим номером 0510600000:05:001:0080
експлуатується на підставі договору оренди. Площа земельної ділянки - 19,6665га. Цільове
призначення - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд
об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій. В цілому майданчик забезпечує
дотримання санітарних, пожежних, екологічних вимог. Обмеження у використанні земельної
ділянки враховані при плануванні виробничого майданчика. До об’єктів ПЗФ та Смарагдової
мережі, земельна ділянка, де передбачається планована діяльність, не відносяться. Земельна
ділянка знаходиться в межах – Південно бузький національний субмеридіальний екокоридор.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
, , , .
Територіальна альтернатива 2 не розглядалася, оскільки, очисні споруди існуючі та
функціонують у відповідності до норм чинного законодавства у сфері екології та містобудування.
- 4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Планована діяльність направлена на впровадження та реалізацію ефективної системи
управління відходами, що направлена на запобігання їх негативному впливу на здоров’я людей
та навколишнє природне середовище на вимогу ст.13 та ст.16 Закону України Про управління
відходами.
- 5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності
(потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Продуктивність очисних споруд становить 8000 м3/добу, 2920000 м3/рік. Стічні води ДТЕК
ЛАДИЖИНСЬКОЇ ТЕС та м. Ладижин Вінницької області – це в основному, господарсько-побутові
води, які формуються від загальної каналізації міста та ТЕС і надходять на госпфекальні очисні
споруди ДТЕК ЛАДИЖИНСЬКОЇ ТЕС. Відходи очисних споруд господарсько – побутових стоків
представлені у вигляді піску, уловленого на пісковловлювачах, сирого осаду з первинних
відстійників і активного надмірного мулу з вторинних відстійників. Сирий осад з первинних
відстійників і активний мул з вторинних відстійників змішуються в ємності для перегнивання,
зброджуються і надходять у вигляді забродженого осаду (далі, мул) на мулові майданчики.
Питома норма утворення мулу складає 210 г/м3 або 613 т/рік (при 2920000 м3/рік стічних вод).
Питома норма утворення піску складає 24 г/м3 або 70 т/рік (при 2920000 м3/рік стічних вод).
- 6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно чинного
Законодавства України, а також згідно з технічними умовами. Екологічні обмеження: - при
експлуатації об’єкта дотримуватись нормативів чинного природоохоронного законодавства; -
викиди повинні здійснюватись з а наявності Дозволу на викиди забруднюючих речовин в
атмосферне повітря і не перевищувати граничнодопустимих нормативів; - оброблення відходів
здійснювати самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів; - в
процесі провадження планованої діяльності вести облік відходів, що утворилися в результаті
їхньої діяльності, та подавати відповідну звітність; - постійно забезпечувати утримання в
належному санітарному і технічному стані об’єкт оброблення відходів, забезпечувати
дотримання правил техніки безпеки та пожежної безпеки на ньому; - скид стічних вод у водні
об’єкти здійснювати за наявності Дозволу на спеціальне водокористування; - в аварійних
ситуаціях пов'язаних з їх забрудненням, що може шкідливо вплинути на здоров'я людей і стан
водних екосистем негайно розпочати ліквідацію її наслідків і повідомити про аварію відповідні
органи виконавчої влади та орган місцевого самоврядування; здійсненення контролю і
моніторингу параметрів навколишнього природного середовища. Санітарно-гігієнічні
обмеження: - експлуатацію об’єкта здійснювати згідно з чинними санітарними нормами та
правилами; - дотримання вимог Державних санітарних правил планування та забудови
населених пунктів (ДСП 173-96); рівень акустичного забруднення не повинен перевищувати
нормативів шумового забруднення на межі СЗЗ; забезпечення санітарно-гігієнічних потреб
працюючого персоналу. Інші обмеження: розроблення і впровадження протиаварійних заходів, у
тому числі планів ліквідації наслідків можливих аварій. Замовник бере на себе зобов’язання
виконувати всі умови щодо експлуатації об’єкту планованої діяльності, а також
ресурсозберігаючі, охоронні захисні та інші заходи щодо умов безпечної експлуатації
обладнання, дотримання вимог природоохоронного та санітарного законодавства. При цьому
вплив на навколишнє середовище мінімальний і додаткових екологічних обмежень не потребує.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічній альтернативі №1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання нормативної санітарно-захисної зони встановленої Додатком 12 ДСП 173-96
«Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів». 300 м в південному,
південно-західному, західному, північно-західному напрямках від біологічних ставків та 400 м у
всіх інших напрямках від крайніх джерел викидів очисних госпфекальних споруд.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядалася.
- 7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Додаткової еколого-інженерної підготовки території не потребується. Проектні рішення в
період проведення технічного переоснащення та експлуатації забезпечуватимуть раціональне
використання ґрунту. Заходи протидії підтопленню, просіданню, активізації інших екзогенних
процесів, а також охоронні, відновлювані, захисні та компенсаційні заходи впроваджено.
щодо технічної альтернативи 2.
Впровадження технічної альтернативи 2 потребує організацію додаткового
розвантажувально-навантажувальної площадки, монтаж спеціалізованого обладнання для виїмки
мулу та завантаження його на автотранспорт, планування та монтаж обладнання для
попередньої нейтралізації відходів мулу з метою приведення його до санітарно-гігієнічних вимог
для подальшої реалізації вторинному користувачу.
щодо територіальної альтернативи 1.
Додаткової еколого-інженерної підготовки території не потребується. Виробничий майданчик
спланований та віддалений від житлової та громадцької забудови на відстань понад 2 км.
Підведення зовнішніх мереж каналізації та водопостачання, електропостачання не
передбачається. Під’їзні шляхи та внутрішні проїзди сформовані.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядалася.
- 8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Клімат і мікро клімат: вплив екологічно обґрунтований; Повітряне середовище: У період
експлуатації експлуатації комплексу інженерних споруд з очистки госпфекальних стоків
потенційний вплив на атмосферне повітря можливий за рахунок контакту побутових стічних вод
з повітряним середовищем, що може виявитися в забрудненні останнього продуктами
зброджевання (сірководень, метан, метил- та етилмеркаптани, аміак). Водне середовище:
здійснення операцій з оброблення відходів на очисних спорудах не призведе до забруднення
поверхневих та підземних вод. Загалом діяльність очисних споруд направлена на покращення
впливу на водне середовище через підвищення ефективності очистпісокки стоків. При
дотриманні в процесі експлуатації об’єкту технологічного регламенту, умов спеціального
водокористування та проведенні природоохоронних заходів, а також виконанні заходів по
недопущенню аварійних ситуацій, вплив на водне середовище оцінюється, як прийнятний.
Грунти: вплив оцінюється, як прийнятний. Рослинний і тваринний світ та об’єкти природно-
заповідного фонду: вплив оцінюється як прийнятний та екологічно-обгрунтований. Об’єкти
природного заповідного фонду в районі планованої діяльності відсутні. Знесення зелених
насаджень не передбачається. Вплив на рослинні та тваринні угрупування Національного
субмеридіального екокоридору очікується мінімальний. Навколишнє техногенне середовище:
вплив не передбачається, за умов комплексного дотримання правил експлуатації. Відходи:
реалізація планованої діяльності є заходом направленим на впровадження ефективної системи
управління відходами (пісок та мул очисних споруд). Вплив на довкілля, здоров’я і умови
проживання населення: знаходитиметься в межах доступних нормативних значень.
Передбаченні технологічні рішення, методи керування та застосовані заходи забезпечують
дотримання норм діючого природоохоронного та санітарного законодавства. Проведення
додаткових заходів щодо запобігання або зменшення фізичних видів дії на довкілля не доцільно.
щодо технічної альтернативи 2.
Вплив на тваринний світ, техногенне та соціальне середовище, клімат та водне середовище,
атмосферне повітря та грунти аналогічний альтернативі 1. Додатковим є негативний вплив на
соціальне середовище, а саме мешканців територіальних громад через які будуть проходити
шляхи сполучення від майданчику зберігання відходів до кінцевого споживача. Даний вплив
проявлятиметься у додатковому шумовому навантаженні та розповсюдженні запахових речовин
при транспортуванні відходів (мулу).
щодо територіальної альтернативи 1.
Можливий вплив планованої діяльності в межах території, що прилягає до очисних споруд на
західній околиці міста Ладижин Вінницької області.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядалася.
- 9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів,
які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити
відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
11 Інші види діяльності Інші види діяльності: постійно діючі траси і треки для перегонів,
тестові полігони для моторизованих транспортних засобів; майданчики для тестування
(випробування) двигунів, турбін або реакторів площею 0,5 гектара і більше; шламонакопичувачі,
хвостосховища; складування осаду, мулові поля площею 0,5 гектара і більше або на відстані не
більш як 100 метрів до прибережних захисних смуг; склади і перевалочні бази металобрухту
площею 0,5 гектара і більше або на відстані не більш як 100 метрів до прибережних захисних
смуг; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу;
установки для поверхневої обробки речовин, предметів або продуктів з використанням
органічних розчинників, зокрема для оздоблення, друку, покриття, знежирювання,
гідроізолювання, калібрування, фарбування, очищення або насичування з витратою понад 150
кілограмів на годину або понад 200 тонн на рік; виробництво і переробка виробів на основі
еластомерів; споруди для виробництва штучних мінеральних волокон, виробництво
екструдованого пінополістиролу, утеплювачів, асфальтобетону; видобування піску і гравію,
прокладання кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду; генетично-
інженерна діяльність, введення в обіг та будь-яке використання генетично модифікованих
організмів та продукції, виробленої з їх використанням (у відкритій системі); інтродукція
чужорідних видів фауни та флори у довкілля; виробництво мікробіологічної продукції;
виробництво, утилізація і знищення боєприпасів, ракетного палива та інших токсичних хімічних
речовин;"
- 10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому
числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав,
довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених
держав).
- 11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту
з ОВД у відповідності із ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
- 12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і,
отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на
довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової
інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості
під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного
впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що
враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої
діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на
довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість
провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на
довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для
участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації
інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії
розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на
довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше
25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції
до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у
громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки
впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі
відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення
звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
- 13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті
уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у
пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу
досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та
розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в
Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом
трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм
підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під
час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати
частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі
громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
- 14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (п. 9 ч.2 ст.17 Закону України «Про
управління відходами»)
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України.
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
Висновок з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження
планової діяльності (ч. 3 ст. 11 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької ОВА
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- 15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та
рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля,
необхідно надсилати до
Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної
адміністрації , 21021, м. Вінниця, вул. В. Порика, 29, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., (0432) 43-74-08, Сивенюк
Іван Миколайович
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}