ПОГОДЖЕНО
Заступник голови Гайсинської
районної державної адміністрації
___________ Сергій НЕСВЯТИЙ
« 15 » жовтня 2019 р.
ІНФОРМАЦІЯ
про роботу управління соціальної та молодіжної політики
райдержадміністрації
за ІІІ кв. 2019 року
Згідно з місячними та квартальним планами роботи протягом ІІІ кв. 2019 року колектив управління цілеспрямовано працював над виконанням своїх основних завдань і функцій відповідно до Положення про управління соціальної та молодіжної політики Гайсинської районної державної адміністрації.
З метою підвищення рівня виконавської дисципліни та ефективності роботи кожного структурного підрозділу управління на щотижневих нарадах з начальниками відділів обговорювались наявні завдання та хід їх виконання. Щомісяця проводились збори трудового колективу, на яких підводились підсумки роботи управління за попередній період. На таких зборах в жовтні поточного року підведені підсумки роботи управління за ІІІ кв. 2019 року, і серед іншого, проаналізовано питання щодо виконання завдань, встановлених документами вищих органів виконавчої влади і своїми власними, та щодо ефективності діяльності кожного структурного підрозділу управління і стану дотримання ними вимог нормативно-правових актів, що регламентують їх діяльність.
Згідно з місячними та квартальним планами роботи протягом 9 місяців 2019 року працівниками відділу з питань праці, соціально-трудових відносин та контролю за правильністю призначення і виплати пенсій здійснювалась робота щодо сприяння створенню умов для підвищення середньомісячної заробітної плати працівників виробничої сфери, забезпечення впровадження роботодавцями встановлених чинним законодавством мінімальних розмірів заробітної плати, погашення заборгованості із заробітної плати, легалізації зайнятості населення та виведення її з тіні.
Впродовж 9 місяців 2019 року мали місце випадки нарахування заробітної плати працівникам нижче встановленого мінімального рівня. З керівниками підприємств, організацій, установ та сільгоспформувань усіх форм власності проведено 10 засідань районної робочої групи з питань дотримання законодавства про працю та зайнятість населення на яких було проведено співбесіди і заслухано 17 керівників підприємств, приватних підприємців та бухгалтерів, щодо з’ясування причин таких випадків, у тому числі проведено 5 рейдів районної робочої групи з питань забезпечення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятості населення, відвідали 3 юридичні особи та 47 фізичних осіб – підприємців, у тому числі які використовують найману працю. Відвіданих підприємців та працюючих проінформовано щодо дотримання ними вимог чинного податкового та трудового законодавства про використання найманої робочої сили та запобігання фактам неофіційних трудових відносин. Вручено інформаційні листівки, в яких зазначено яку відповідальність несе роботодавець у разі використання нелегалізованої праці та що втрачає неоформлений працівник.
З метою попередження виникнення заборгованості із заробітної плати на підприємствах району працівниками зазначеного вище відділу здійснювався постійний моніторинг за станом виплати заробітної плати на підприємствах, в організаціях та установах району, за результатами якого Департаменту соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації щотижня подавалася оперативна інформація та щомісяця – узагальнена інформація з цього питання. Також, з цих питань 6 районних тимчасових комісій з питань погашення заборгованості із заробітної пати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, на яких заслухано звіти 9 керівників підприємств та об’єктів малого і середнього бізнесу.
Як результат, станом на 01.10.2019 року за статистичними даними заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах району відсутня.
Під постійним контролем працівників відділу перебувало таке важливе питання розвитку економіки району, як розширення сфери застосування найманої праці за рахунок створення нових робочих місць.
Впродовж року проведено 3 засідання соціально-економічної ради.
Постійно здійснюється нагляд за додержанням чинного законодавстві під час призначення(перерахунку) та виплати пенсій. Вподовж 2019 року перевірено 376 пенсійних справ, в тому числі 271 новопризначених та 85 перерахованих.
Здійснювались заходи щодо посилення впливу на вдосконалення колективно-договірного регулювання соціально-трудових відносин. Зареєстровано 21 колективний договір та змін і доповнень до них.
Впродовж поточного року 23 особам надано консультативно-методичну допомогу з питань праці, соціально-трудових відносин та пенсійного забезпечення.
Спеціалістами цього ж відділу підготовлено та проведено 3 засідання районної координаційної ради з питань безпеки життєдіяльності населення.
Значна частка роботи управління в звітному періоді була спрямована на здійснення таких важливих функцій як реалізація заходів щодо соціальної підтримки малозабезпечених верств населення району та сімей з дітьми, соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни і праці та громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, надання пільг окремим категоріям громадян за соціальною та професійною ознаками, соціального обслуговування пенсіонерів і одиноких непрацездатних громадян, а також, забезпечення дотримання в цій сфері діючого законодавства України.
Зокрема, працівники відділу адресних грошових допомог та компенсаційних виплат і відділу контролю, виплат адресних грошових допомог та компенсаційних виплат в умовах запровадженої в управлінні єдиної технології прийому громадян, які звернулися за призначенням їм усіх видів соціальної допомоги, сумлінно та наполегливо здійснювали свої функціональні обов’язки як в питаннях прийому громадян, так і в питаннях нарахування та виплати їм всіх видів адресної грошової допомоги і компенсацій. Тим громадянам, яких після розгляду їх звернень поставлено в управлінні на облік, а також одержувачам соціальних виплат, які вже перебували на обліку (загалом, 4181 одержувачам) зусиллями цих працівників протягом звітного періоду нараховані та виплачені соціальна допомога різних видів та компенсації на загальну суму 50109,6 тис. грн., зокрема:
– допомога у зв’язку з вагітністю та пологами 124 особам на суму 384,7 тис. грн.;
– одноразова допомога при народженні дитини 1816 особам на суму 16318,5 тис. грн.;
– допомога на дітей одиноким матерям 328 особам на суму 6037,4 тис. грн.;
– допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням, 47 особам на суму 1953,1 тис. грн.;
– державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям 136 родинам на суму 4229,6 тис. грн.;
– державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю 711 особам на суму 11981 тис. грн.;
– тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, 11 особам на суму 69,6 тис. грн.
– державна соціальна допомога на дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та грошове забезпечення прийомних батьків за надання соціальних послуг цим дітям в прийомних сім’ях 7 родинам на суму 774 тис. грн.
– допомога при усиновленні 6 особам на суму 73,1 тис. грн.;
– щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи ІI групи внаслідок психічного розладу, 108 особам на суму 2103 тис. грн.;
– допомога особам, які здійснюють догляд за особам з інвалідністю І групи та пристарілими за 80 років, 201 особам на суму 58,8 тис. грн.;
– державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію 168 особам на суму 2169,3 тис. грн.;
– компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги, 235 особам на суму 441,8 тис. грн.;
– тимчасова допомога особам, які не мають права на пенсію 21 особам на суму 196,5 тис.грн.;
– допомога на дітей ,які виховуються у багатодітних сім’ях 252 родинам на суму 3252,1 тис.грн.;
–допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження 3 особам на суму 24,1 тис.грн.;
– надання послуг з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» 7 особам на суму 43 тис.грн.
З початку року управлінням видано 8 «пакунків малюка», крім того в районі пологовим відділенням Гайсинської ЦРЛ видано ще 235 «пакунки малюка».
Для підвищення якості життя населення району одним із основних завдань управління є забезпечення соціального захисту шляхом надання житлових субсидій, здійснення контролю за цільовим використанням коштів, передбачених для надання населенню субсидій на житлово-комунальні послуги.
Протягом звітного періоду за призначенням житлових субсидій звернулось 9175 родин, причому переважна більшість самотні жителі або сім’ї з двох осіб.
Нараховано всіх видів субсидій на загальну суму 55903,4 тис.грн., з них: ЖКП 53462,3 тис.грн., СГТП 2441,1 тис.грн. Крім того, здійснено 48993 перерахунків цієї адресної грошової допомоги, в зв’язку зі зміною цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.
Максимальна субсидія на ЖКП становить – 5190,89 грн., на СГТП – 5373,59 грн., мінімальна – 0,10 грн. на ЖКП та 14,03 грн. - на СГТП.
Станом на 01.10.2019 року 811 родин отримали субсидію для придбання скрапленого газу та твердого палива на суму 2441,1 тис. грн.
Протягом 9 місяців поточного року проведено 16 засідань Комісії з розгляду питань, неврегульованих чинним законодавством, що пов’язані з наданням населенню пільг, субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, на яких було розглянуто 1094 особових справи, по 99,5% яких прийнято позитивний результат.
На виконання Постанови КМУ від 25.10.1995 року № 848 „Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” зі змінами, якими запроваджено з 01 січня 2019 року надання населенню житлової субсидії в грошовій формі, спеціалістами відділу було сформовано реєстри нарахованих субсидій у грошовій (готівковій) формі та подано їх у встановлені строки до Мінсоцполітики за лютий – 8244 особи на суму 14259394,57 грн., за березень – 8197 осіб на суму 14228280,37 грн., за квітень – 7323 осіб на суму 6200856,09 грн., за травень – 984 особи на суму 156644,20 грн., за червень – 1392 особи на суму 510779,32 грн., за липень – 1116 осіб на суму 206441,65 грн., за серпень – 1252 особи на суму 515764,30 грн., за вересень – 1004 особи на суму 171139,02 грн.
Також було сформовано реєстри для виплати субсидії у грошовій (безготівковій) формі у лютому 266 особам на суму 929114,67 грн., в березні 553 особам на суму 1120819,08 грн., в квітні 978 особам на суму 469697,08 грн., в травні 608 особам на суму 35401,42 грн., в червні 706 особам на суму 45834,68 грн., в липні 735 особам на суму 38605,68 грн., в серпні 746 особам на суму 40156,05 грн., в вересні 770 особам на суму 40452,35 грн.
Загалом протягом року працівниками відділу адресних грошових допомог та компенсаційних виплат було видано 2660 повідомлень про призначення субсидії.
В вересні 2019 року проведена була реєстрація спеціалістів в Web-орієнтованій системі „Центральна система обліку інформації державної системи соціальної підтримки населення”.
Чималу роботу спрямовану на соціальний захист осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення, ветеранів війни та праці, шляхом забезпечення надання їм пільг, переваг та соціальних гарантій, виконання програм щодо їх соціального і правового захисту за 3 квартали 2019 року проведено працівниками відділу соціального обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці.
Відповідно до виконання вимог Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 року №238 (зі змінами) здійснюється за укладеними 2-х сторонніми та 3-х сторонніми договорами забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремі категорії населення технічними та іншими засобами реабілітації. Так, за 3 квартали 2019 року видано 24 інвалідних візків, 94 осіб з інвалідністю забезпечено протезно-ортопедичними виробами, 142 особи з інвалідністю та дітей з інвалідністю забезпечено протезно-ортопедичним взуттям, засобами малої механізації 74 особи, на що використані кошти у сумі 1 770,0 тис. гривень.
З початку року видано 629 направлень на забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації.
30 осіб з інвалідністю працевлаштовано за направленням районної філії Вінницького обласного центру зайнятості, 17 осіб з інвалідністю отримали професійне навчання, 9 осіб з інвалідністю брали участь у громадських оплачуваних роботах;
21 особу з інвалідністю та ветеранів війни пройшли курс реабілітації і лікування в Печерській лікарні відновлювального лікування та у відділенні реабілітації санаторію «Хмільник»;
1 дитину з інвалідністю оздоровлено у Державній реабілітаційній установі «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Промінь», 5 осіб з інвалідністю пройшли навчання у Державній реабілітаційній установі «Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Поділля», крім цього 1 дитину з інвалідністю оздоровлено у ТОВ Центр «Пріоритет» м. Київ та 1 дитину ДЗ «Укрмедцентр МОЗ України»,на що використані кошти у сумі 52,0 тис. гривень.
5 учасників бойових дій, 5 осіб з інвалідністю внаслідок війни та 6 осіб з інвалідністю загального захворювання та осіб з інвалідністю з дитинства оздоровлено у санаторно-курортних закладах.
6 учасників АТО пройшли психологічну реабілітацію у ДП «СКК «Моршинкурорт» санаторій «Світанок», на що будуть використані кошти у сумі 72,2 тис. гривень.
892 ветеранів війни за пільговими рецептами безкоштовно забезпечено медичними препаратами на суму 95,2 тис. грн.;
24 особи з інвалідністю внаслідок війни (із них 11 учасників АТО/ООС), 37 учасників бойових дій (із них 17 учасників АТО/ООС), 24 членів сімей померлих (загиблих) ветеранів війни (із них 2 особи членів сімей загиблих АТО/ООС ), 2 учасники війни пройшли курс лікування у Вінницькому обласному клінічному госпіталі для інвалідів війни;
35 ветеранів війни отримали безкоштовне зубопротезування на суму 75,6 тис. гривень;
9 осіб з інвалідністю від загального захворювання та 2 непрацюючих малозабезпечених особи отримали одноразову матеріальну допомогу на суму 8,3 тис. гривень;
34 особи з обмеженими фізичними можливостями виплачено грошову компенсацію на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування на суму 11,4 тис. гривень;
19 осіб з інвалідністю та одиноких громадян влаштовано до будинку-інтернату на постійне місце проживання.
Здійснено виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2019р. «Деякі питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань». Таку допомогу отримали 3522 ветеранів війни на суму 4 206,0 тис. гривень.
На виконання заходів з психологічної, соціальної та професійної адаптації учасників АТО/ООС навчилися на курсах водіїв 8 учасників АТО/ООС та ще 10 продовжують навчання, на що укладені договори на суму 87,7 тис. гривень.
З метою поліпшення роботи щодо соціального обслуговування осіб з інвалідністю та інших окремих категорій населення, забезпечення надання їм необхідної допомоги в питаннях щодо трудової, професійної та медико-соціальної реабілітації і трудової зайнятості, працівниками вищезазначеного відділу постійно підтримується в актуальному стані створена електронна база даних з проблем інвалідності, інформаційні матеріали якої регулярно заносяться до Централізованого банку з проблем інвалідності Міністерства соціальної політики України.
Станом на 01.10 2019 року до цієї бази даних занесені інформаційні дані щодо 1967 осіб з обмеженими функціональними можливостями стосовно їх індивідуальних програм реабілітації та щодо 1854 осіб з інвалідністю та інших окремих категорій населення, які отримали технічні засоби реабілітації або перебувають на обліку для їх отримання.
Значну роботу проведено в звітному періоді працівниками відділу персоніфікованого обліку отримувачів пільг. Зокрема, із забезпечення, відповідно до діючого законодавства, надання окремим категоріям громадян пільг за соціальною та професійною ознаками щодо оплати житлово-комунальних послуг.
Після проведення відповідних звірок, відшкодовано підприємствам та організаціям-постачальникам послуг вартість наданих громадянам району пільгових житлово-комунальних послуг на загальну суму 11845,2 тис. грн.
Станом на 01.10.2019 року загальна сума заборгованості постачальникам житлово-комунальних послуг складає 2,5 тис. грн.
Працівниками відділу забезпечено постійне підтримання в актуальному стані бази даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги за соціальною та професійною ознаками – ЄДАРП, в якому станом на 01.10.2019 року зібрано та систематизовано інформацію на паперових та електронних носіях на 16444 особи – користувачів пільгами, встановленими законами України. Зокрема, забезпечується якість та повнота заповнення всіх масивів цієї бази даних, звірка її з відомостями бази даних ЄДАРП центрального сховища на предмет виявлення подвійних карток пільговиків, синхронізація з пенсійною базою щодо даних про пенсіонерів за віком та інвалідів загального захворювання, зняття з обліку померлих, або вибулих з району, а також коригування в ній відомостей про пільговиків щодо змін місця проживання та складу сім’ї. Станом на 01.10.2019 року навантаження на одного працівника відділу складає 16444/3=5481 особа.
Разом з організацією надання пільг здійснювався контроль за цільовим та ефективним використанням спрямованих на фінансування цих заходів державних коштів. Завдяки добре налагодженому порядку обміну інформацією в електронній формі з підприємствами-постачальниками комунальних послуг, а також, проведенню працівниками відділу регулярних щомісячних звірок розрахунків цих підприємств щодо розмірів відшкодувань за надані населенню пільгові послуги, протягом 9 місяців 2019 року виявлено і повернено таких розрахунків підприємствам для перерахунку стосовно 483 громадян на суму 241,2 тис. грн.
На виконання постанов Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року – № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб» станом на 01.07.2019 року перебувають на обліку 256 внутрішньо переміщених осіб з 181 родини. На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» з початку поточного року за рахунок державного бюджету допомогу призначено та виплачено на загальну суму 985,7 тис. грн.
В поточному році на харчування постраждалим від наслідків аварії на ЧАЕС І та ІІ категорії виплачено компенсацію в розмірі 488,9 тис. грн.
25 осіб отримали щорічну компенсацію на оздоровлення на суму 2,4 тис. грн. 2 вдови ліквідаторів від наслідків аварії на ЧАЕС отримали одноразову матеріальну допомогу на суму 15,3 тис. грн.
Укладено 17 договорів з санаторно-курортними закладами для оздоровлення осіб постраждалих від аварії на ЧАЕС на загальну суму 141,1 тис. грн.
Протягом 9 місяців 2019 року виплачено щомісячної соціальної грошової допомоги членам сімей загиблих учасників антитерористичної операції на суму 37,8 тис. грн.
Працівники відділу державних соціальних інспекторів протягом ІІІ кварталу 2019 року цілеспрямовано здійснювали роботу щодо контролю в питанні стосовно наявності підстав для призначення та його відповідність чинному законодавству різних видів адресної грошової допомоги та компенсаційних виплат. Ними проведено 518 обстежень матеріально-побутових умов життя та особистих підсобних господарств громадян, які звернулись за призначенням державної соціальної допомоги та житлових субсидій. Перевірено достовірність наданої інформації про доходи та майновий стан шляхом запитів у відповідні інстанції – у 970 громадян. За результатами всіх цих перевірок виявлено 69 випадків порушень з боку громадян щодо порядку оформлення і отримання адресної соціальної допомоги та житлових субсидій та повернуто до Державного бюджету 297,8 тис. грн.
Окрім того, працівниками вищезазначеного відділу проводилась робота, щодо моніторингу надання допомоги сім’ям загиблих та поранених військовослужбовців в ході проведення АТО на Сході України та сім’ям мобілізованих, демобілізованих, які потребують особливої уваги. Станом на 01.10.2019р. така робота проводилась стосовно 231 осіб вищезазначеної категорії. Відповідно щодо них обстежено матеріально-побутові умови проживання та складені соціальні паспорти.
Спеціалістами відділу автоматизованих систем управління протягом звітного періоду щомісячно оновлювалася і підтримувалася в актуальному стані та передавалася на магнітних і оптичних носіях до ОКО «Інформаційно-обчислювальний центр по обслуговуванню установ соціального захисту населення» для формування виплатних відомостей електронна база особових рахунків одержувачів державних допомог, а також, забезпечувалась підтримка в робочому стані програмних комплексів Еталон, Житлові субсидії, ЄДАРП.
Протягом ІІІ кв. 2019 року зміни до цих програмних комплексів вносились 173 рази. Встановлювались на комп’ютерах інші необхідні для роботи програмні продукти та їх оновлення, здійснювались наладка роботи комп’ютерної техніки управління та заходи щодо забезпечення її робочого стану. Через інформаційну систему мережі Інтернет щоденно здійснювався обмін електронною інформацією з Департаментом соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації.
Працівники відділу управління персоналом працювали над вирішенням питань, що стосуються організації кадрової роботи та проходження державної служби, ведення кадрового діловодства, укладання необхідних для роботи управління договорів та угод.
Ними протягом звітного періоду підготовлено інформацій щодо виконання – 53 контрольних документів, проектів наказів: 31 – основній діяльності; 45 – щодо особового складу; 58 – щодо надання працівникам управління основних та додаткових відпусток; 36 – щодо відряджень. Забезпечено організацію та проведення 2 конкурси на заміщення вакантних посад державної служби категорії «Б» і «В».
Ними ж опрацьовано 57 укладених управлінням на 2019 рік договорів та угод.
А також забезпечено проведення організаційних заходів щодо подання державними службовцями управління декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік. Як результат, своєчасно подали декларації 47 державних службовців управління.
Працівниками бухгалтерського обліку та звітності протягом звітного періоду відділом проводилась виплата компенсації громадянам, постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС за видами :
- доплати за роботу на радіоактивно забруднених територіях, збереження заробітної плати при переведенні на нижчеоплачувану роботу та у зв'язку з відселенням, виплати підвищених стипендій та надання додаткової відпустки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (отримання додаткової відпустки 14 робочих днів (16 календарних днів) на рік – в сумі 53,0 тис. грн.;
- щомісячна грошова допомога у зв'язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та компенсації за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в сумі 489 тис. грн.;
- компенсація за шкоду заподіяну здоров’ю та допомоги на оздоровлення, у випадку звільнення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, в тому числі:
- щорічна допомога на оздоровлення – в сумі 2,4 тис. грн.;
- одноразова компенсація – в сумі 15,3 тис. грн.;
оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – в сумі 109,4 тис. грн..
- компенсація вартості медичного обслуговування в частині забезпечення надання пільг на безоплатне придбання ліків за рецептами лікарів потерпілим від наслідків Чорнобильської катастрофи – в сумі 39,9 тис. грн. з обласного бюджету.
Кредиторська заборгованість на кінець звітного періоду із зазначених вище виплат станом на 01.10.2019 року складає 98,5 тис. грн., в тому числі прострочена 23,6 тис. грн. Станом на 01.10.2019 року порівняно з початком року, кредиторська заборгованість збільшилася на 42,1 тис. грн.
Також проводилась робота щодо забезпечення своєчасного фінансування програм з державного бюджету, а саме:
- заходи із соціального захисту дітей, сімей, жінок та інших найбільш вразливих категорій населення на суму 46,9 тис. грн. із загального фонду, в тому числі одноразова виплата жінкам, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» - 38,4 тис. грн.;
- щорічна разова грошова допомога ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань та соціальна допомога особам, які мають особливі та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною – на суму 4219,6тис. грн. ;
- виплата щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг на суму 985,7 тис. грн.;
- виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби – на суму 101,5 тис. грн.
Заходи із соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів на суму 1823,6 тис. грн., в тому числі:
- компенсація за невикористане санаторно-курортне лікування – 2,0 тис. грн.;
- придбання санаторно-курортних путівок – 51,7 тис. грн.;
- технічні засоби реабілітації – 1753,1 тис. грн.;
- спеціальні засоби для орієнтування та спілкування – 16,8 тис. грн.
Реабілітація дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу – на суму 52,1 тис. грн.;
Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсіч і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях в сумі – 110,1 тис. грн.
Працівниками відділу бухгалтерського обліку та звітності протягом звітного періоду здійснювалась робота щодо забезпечення обліку грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей і основних фондів управління та своєчасного відображення у бухгалтерському обліку операцій, пов’язаних з їх рухом, а також щодо забезпечення нарахування та виплати працівникам управління заробітної плати. Проведено значну роботу по переведенню бухгалтерського обліку управління відповідно до нових вимог чинного законодавства та запровадженню програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів. Постійно виконувалася робота щодо розподілу асигнувань згідно з доведеними управлінню сумами постійних кошторисів і планів асигнувань на 2019 рік. Складалися і надавалися у відповідні інстанції звіти та інформація, що стосувалася бухгалтерського обліку за 9 місяців 2019 року.
Чимала частка робочого часу працівників витрачалась на внесення, відповідно до листів Департаменту фінансів облдержадміністрації та Департаменту соціальної та молодіжної політики, змін в розпис асигнувань бюджетних призначень на 2019 рік, помісячно розподілених кошторисом, але далеко не завжди вчасно підтверджених відповідними коштами для забезпечення фінансування всіх видів діяльності управління. В зв’язку з цим, за 9 місяців 2019 року працівниками відділу для переміщення асигнувань підготовлено 139 довідок про зміни до кошторисів та планів асигнувань та 64 клопотання до фінансового управління райдержадміністрації щодо дозволу на проведення цих змін.
Протягом 9 місяців 2019 року працівниками відділу забезпечувалося складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та внесення змін до них.
За звітний період відділом оприлюднювалася інформація про використання публічних коштів на офіційному державному порталі Є-Data, а також забезпечувалося подання річної, місячної та квартальної фінансової та бюджетної звітності в електронному вигляді з використанням АС «Є-Звітність». Також впроваджено застосування дистанційного розрахункового обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство».
Відділом у справах сім’ї та молоді постійно проводиться моніторинг щодо кількості багатодітних сімей району. З метою забезпечення своєчасного надання пільг багатодітним родинам, запроваджено єдиний банк даних багатодітних сімей району, в яких виховується 3 і більше дітей. Інформація у ньому постійно оновлюється. Робота у цьому напрямку здійснюється оперативно, налагоджена чітка співпраця органами місцевого самоврядування щодо уточнення кількості багатодітних сімей та надання необхідної інформації.
Для посилення соціального захисту багатодітних сімей, створення сприятливих умов для належного їх розвитку, пропаганди родинних цінностей та всебічної підтримки таких сімей, на виконання Постанови Кабінету Міністрів України та Указу Президента України “Про заходи щодо поліпшення становища багатодітних та малозабезпечених сімей ”, проводиться робота щодо надання статусу багатодітної родини тим сім’ям району, які виховують 3 і більше дітей. Зокрема, протягом поточного року проводиться робота щодо видачі посвідчень батьків та дітей з багатодітних сімей та присвоєно даний статус 92 багатодітним сім’ям району та видано 148 посвідчення дітей.
У сфері сімейної політики приділяється першочергова увага відродженню національних родинних традицій, підвищенню авторитету української сім’ї, підтримці багатодітних родин, привернення уваги громадськості до проблем багатодітних сімей.
Крім того, регулярно проводяться засідання міжвідомчої ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання насильству в сім’ї та протидії торгівлі людьми. Протягом поточного року проведено 3 засідання на якому обговорювалось ряд питань, зокрема про зняття та взяття під супровід сімей, які знаходяться в складних життєвих обставинах та питання гендерної рівності, стереотипне ставлення до «чоловічого» і «жіночого»
Діє районна програма військово – патріотичного виховання та підготовки молоді до військової служби, рекламування та пропагування військової служби за контрактом в Збройних силах України на 2015-2019 роки та районна цільова соціальна Програма національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2019-2020роки (затверджена рішенням 22 сесії районної ради 7 скликання від 22.02.2019 року).
Протягом поточного року проведено 3 засідання районної координаційної ради з питань національно – патріотичного виховання при райдержадміністрації, де заслуховувались питання щодо виконання плану заходів щодо національно – патріотичного виховання дітей та молоді при райдержадміністрації за ІІІ квартали.
Постійно проводиться робота із забезпечення виконання плану заходів щодо національно-патріотичного виховання молоді, що надає змогу розвивати загальнодержавну комплексну систему національно-патріотичного виховання на основі формування й утвердження принципів любові і гордості за власну державу, її історію, мову, культуру, науку, спорт, національних і загальнолюдських цінностей, усвідомлення громадянського обов’язку та зміцнення якостей патріота України як світоглядного чинника, спрямованого на розвиток успішної країни.
А також спільно з виконкомами сільських рад та міською радою проводиться робота щодо якісного підбору кандидатур та оформлення пакетів документів на жінок, кандидатури яких висуваються на присвоєння почесного звання України «Мати-героїня». Створено відповідний електронний реєстр багатодітних матерів району, які отримали звання «Мати-героїня». На сьогодні в районі нараховується 266 жінок, які нагороджені цією високою відзнакою.
Працівники відділу молодіжної політики спільно з іншими службами, відділами райдержадміністрації вчасно і якісно забезпечують першочерговим оздоровленням дітей пільгових категорій.
Забезпечено злагоджену роботу оперативного штабу з координації оздоровчої кампанії дітей та молоді. Протягом поточного року відбулося два засідання оперативного штабу, розподілено путівки та затверджено їхню вартість для пільгових категорій дітей.
У літній період працював один позаміський табір КЗ «Дитячий фізкультурно-оздоровчий табір Ювілейний», який внесений до Державного реєстру дитячих закладів оздоровлення та відпочинку. На оздоровлення і відпочинок дітей та молоді було виділенні кошти з місцевого бюджету у сумі 1465,0тис. грн., з них 150,0 тис.грн. для укріплення матеріально – технічної бази закладу та підготовки до оздоровчої кампанії, 786,2 тис. грн. на оздоровлення, а 113,8 тис. грн. на відпочинок у пришкільних таборах та додатково виділено кошти в сумі 415,0 тис.грн на оздоровлення та відпочинок дітей учасників антитерористичної операції на сході України. Загалом за звітний період в КЗ «Дитячий фізкультурно-оздоровчий табір Ювілейний» оздоровились 144 дітей пільгових категорій та 114 дітей учасників АТО/ООС.,
У районі було організовано роботу 12 пришкільних таборів, у яких відпочивали з 03.06.2019р по 21.06.2019р. 500 дітей.
За рахунок путівок, виділених Департаментом соціальної та молодіжної політики Вінницької обласної державної адміністрації оздоровились та відпочили з початку року 58 дітей пільгових категорій.
Протягом звітного періоду наполегливо працювали над виконанням своїх функціональних обов’язків працівники комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» далі територіальний центр.
В територіальному центрі за штатним розписом передбачено 113,75 штатних одиниць, фактично працює 102 чол.
Станом на 01.10.2019 р. в межах Гайсинського району виявлено 897 одиноких та одиноко проживаючих громадян, які потребують надання соціальних послуг.
За звітній період територіальним центром обслужено 862 громадян, що у відсотковому відношенні складає 96,09 %
В територіальному центрі функціонують 3 відділення:
1) Відділення соціальної допомоги вдома;
2) Відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги;
3) Відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, яке було створено у 2008 р. за рішенням Гайсинської районної ради Вінницької області 18 сесії 5 скликання від 25.06.2008 р.
В розрізі відділень:
- Відділенням соціальної допомоги вдома виявлено 656 осіб, які потребують надання різного роду соціальних послуг. Від початку року обслужено 630 одиноких та одиноко проживаючих громадян. Надано понад 46800 послуг догляду вдома, понад 120000 соціально-побутових заходів.
Соціальними робітниками відділення соціальної допомоги вдома систематично проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота серед населення району з донесенням інформації відносно спектру надання соціальних послуг, підвищення їх якості та доступності. Дана інформація була розміщена на шпальтах районної та міської газет, оголошена по місцевому радіомовленню.
Протягом звітного періоду 2019 року на нарадах соціальних робітників проводилися навчання по нормативних документах, що регламентують роботу територіального центру а саме: Постанова Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 року №1417 «Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)», державний стандарт догляду вдома, загальне положення про територіальний центр. Проводились практичні заняття, анкетування та тренінги. Всього було проведено 9 нарад, в яких приймали участь начальник управління соціальної та молодіжної політики Семирунчик С.Г., а також юристи центру безоплатної правової допомоги.
Протягом звітного періоду 2019 року завідувачем відділення та соціальними працівниками було проведено 65 перевірок роботи соціальних робітників, проводився моніторинг якості надання соціальних послуг, обстежувалися матеріально-побутові умови проживання підопічних.
Територіальний центр обслуговує громадян, які проживають на території Краснопільської ОТГ, а саме: Кивачівка, Тополівка та Цвіліхівка та Кунківської ОТГ.
Станом на 01.10.2019 року соціальних робітників забезпечено спецодягом та спецвзуттям. Усі соціальні робітники забезпечені велосипедами, а також були придбані господарські сумки на колесах.
На протязі звітного періоду 2019 року привітали підопічних відділення допомоги вдома з ювілейними датами. Підопічних відділення вітали зі святами державного значення. Напередодні 9 травня підопічним територіального центру були вручені подарункові набори з нагоди відзначення Дня перемоги над фашизмом у Другій світовій війні, до Дня незалежності України у відділенні стаціонарного догляду був організований святковий обід для проживаючих, до Дня партизанської слави двом підопічним були надані продуктові набори, до Міжнародного дня людей похилого віку вручено 44 продуктові набори підопічним відділення стаціонарного догляду.
Відповідно до Державного стандарту догляду вдома за звітний період переглянуто 100% договорів, укладених з особами, які перебувають на обслуговуванні.
Починаючи з 2018 року відділення соціальної допомоги надає послуги на платній основі громадянам похилого віку, які мають дітей. На сьогоднішній день 30 соціальних робітників обслуговують 50 осіб на платній основі. При територіальному центрі також діє «Клуб активного довголіття 55+». З початку року проведено 9 засідань, з нагоди державних та релігійних свят.
Відділенням організації надання адресної натуральної та грошової допомоги виявлено 189 осіб, які потребують надання соціальних послуг. За звітний період відділенням надано грошову та натуральну допомогу 806 особам, які перебувають в складних життєвих обставинах.
Для більш якісного обслуговування та задоволення потреб підопічних, які перебувають на обслуговуванні при відділеннях територіального центру створено та функціонує:
- Пункт прокату засобів реабілітації. Було надано 6 засобів реабілітації.
- Пункт прийому та розподілу речей, які були у використанні, було надано одяг 20 особам.
При відділенні організації надання адресної допомоги на протязі року функціонувала мультидисциплінарна команда у складі перукаря, швачки, робітника з комплексного обслуговування, водія, медичної сестри. Команда надає різні види соціальних послух на безоплатній основі громадянам, що перебувають на обслуговуванні в територіальному центрі, які потребують сторонньої допомоги. Основними видами послуг є: вимірювання артеріального тиску, дрібного ремонту одягу, прання білизни, косіння трави, зруб дерев, обрізання кущів та дрібний ремонт помешкання та інформаційні послуги. Робота такої команди є інноваційним підходом, який базується на принципах адресності, індивідуального підходу і конфіденційності.
Соціальне таксі (для більш якісного і своєчасного обслуговування одиноких громадян використовуємо два службових автомобіля, а саме транспортування хворих в лікарню, будинок-інтернат, доставка продуктів.) Всього було надано 201 транспортна послуга. Перукарем надано 130 послуг на безоплатній основі, та 37 громадян обслужено за плату, згідно договорів соціального обслуговування у «соціальній перукарні», швачкою надано 350 послуг з дрібного ремонту одягу.
Відділенням організації надання адресної допомоги надавались послуги з прання білизни ( надано 90 послуг), консультації по телефону з питань соціального захисту щоденно.
«Університет ІІІ віку» набрав нових слухачів. Вони проходитимуть навчання на таких факультетах: інформаційні та комп’ютерні технології, англійська мова та основи здорового способу життя. Отримувачами соціально-педагогічної послуги стали 8 осіб . Заняття проводитимуться двічі на місяць.
У червні відбувся випуск слухачів «Університету ІІІ віку» та вручено їм сертифікати про проходження навчання.
Від благодійників надходить гуманітарна допомога для підопічних територіального центру ( одяг, продукти харчування, засоби реабілітації тощо).
Протягом звітного періоду 2019 року відбулось 11 засідань комісії по розгляду заяв для призначення одноразової грошової допомоги малозабезпеченим громадянам. З початку року за одноразовою грошовою допомогою звернулось 203 особи на загальну суму 295800,00 грн., 622 особи отримали натуральну допомогу.
Станом на 01.10.2019 року від надання платних послуг на рахунок територіального центру було отримано 220924,00 грн.
У структурі територіального центру функціонує відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, яке має 45 ліжко-місць. За звітний період відділенням обслужено 43 одиноких громадян та інвалідів, в т.ч. 3 особи на платній основі..
У відділенні діє гурток «Літературні посиденьки», народного співу, бібліотека, арт-терапія, куточок живої природи.
До релігійних та державних свят постійно проводяться культурні заходи за участю учнів загальноосвітніх шкіл м. Гайсин, вихованців Будинку школяра та молоді, а також хору ветеранів Гайсинського районного будинку культури.
На прохання підопічних, під час релігійних свят, із дотриманням християнських звичаїв проводяться служби о. Андрієм.
З персоналом відділення стаціонарного догляду щомісяця проводяться виробничі наради, навчання по техніці безпеки, з етики поведінки із підопічними. З початку року проведено 6 нарад.
В процесі фінансово-господарської діяльності територіальним центром використовувались кошти, виділені районним бюджетом, власні надходження (75% від пенсій підопічних стаціонарного відділення), а також кошти, які надійшли від благодійників міста та району.
З початку влаштовані нові пішохідні доріжки, проведена заміна старих та встановлення нових бордюрів біля стоянки автотранспорту, проведено благоустрій території, встановлено нові садові лавочки, висаджено квіти біля приміщення територіального центру, завезено землю.
В кожному відділенні територіального центру створена електронна та паперова база даних, щодо осіб, які перебувають на обслуговуванні, що дозволяє підвищити якість роботи, пришвидшити процес якісного та своєчасного надання інформації.
Територіальний центр постійно шукає шляхи співпраці з підприємцями району, громадськими та релігійними організаціями.
Структурними підрозділами управління соціальної та молодіжної політики також здійснювались заходи щодо інформування громадян району з питань, що належать до компетенції управління та роз’яснення їм з цих питань положень чинного законодавства і нормативно-правових актів через засоби масової інформації. Зокрема, протягом звітного періоду 3 відповідні публікації надруковано в районній газеті «Трибуна праці», 7 матеріалів зазначеної тематики озвучено в ефірі місцевого радіомовлення та 16 таких матеріалів розміщено на офіційному Веб-порталі райдержадміністрації.
Начальник управління Сергій СЕМИРУНЧИК
Людмила Кравчук
2-02-48