Згідно з місячними та квартальним планами роботи протягом І кв. 2023 року колектив управління цілеспрямовано працював над виконанням своїх основних завдань і функцій відповідно до Положення про управління соціального захисту населення Гайсинської районної державної адміністрації.
З метою підвищення рівня виконавської дисципліни та ефективності роботи кожного структурного підрозділу управління на щотижневих нарадах з начальниками відділів обговорювались наявні завдання та хід їх виконання. Щомісяця проводились збори трудового колективу, на яких підводились підсумки роботи управління за попередній період. На таких зборах в квітні поточного року підведені підсумки роботи управління за І кв. 2023 рік і серед іншого, проаналізовано питання щодо виконання завдань, встановлених документами вищих органів виконавчої влади і своїми власними, та щодо ефективності діяльності кожного структурного підрозділу управління і стану дотримання ними вимог нормативно-правових актів, що регламентують їх діяльність.
Штатна чисельність управління складає 100 шт.одиниць, в т.ч. державних службовців 90 в 20 структурних підрозділах. З них 12 - віддалені структурні підрозділи в м.Бершаді, смт.Теплику, смт.Тростянці, смт.Чечельнику.
Значна частка роботи управління в звітному періоді була спрямована на здійснення таких важливих функцій як реалізація заходів щодо соціальної підтримки малозабезпечених верств населення району та сімей з дітьми, соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни і праці та громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, соціального обслуговування пенсіонерів і одиноких непрацездатних громадян, а також, забезпечення дотримання в цій сфері діючого законодавства України.
Зокрема, працівники відділів державних соціальних допомог сумлінно та наполегливо здійснювали свої функціональні обов’язки, як в питаннях прийому заяв з використанням ПТК «Соціальна громада», так і в питаннях нарахування та виплати громадянам всіх видів адресної грошової допомоги і компенсацій. Тим особам, яких після розгляду їх звернень поставлено в управлінні на облік, а також одержувачам соціальних виплат, які вже перебували на обліку (загалом 11261 одержувачам) зусиллями цих працівників протягом звітного періоду нараховані та виплачені соціальна допомога різних видів та компенсації на загальну суму 80590,57 тис. грн., зокрема:
– допомога у зв’язку з вагітністю та пологами 181 особі на суму 465,13 тис. грн.;
– одноразова допомога при народженні дитини 3425 особам на суму 12104,37 тис. грн.;
– допомога на дітей одиноким матерям 311 особам на суму 1494,44 тис. грн.;
– допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням, 153 особам на суму 3921,21 тис. грн.;
– державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям 705 родинам на суму 12322,4 тис. грн.;
– державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю 2840 особам на суму 25265,5 тис. грн.;
– тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, 60 особам на суму 617,57 тис. грн.
– державна соціальна допомога на дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та грошове забезпечення прийомних батьків за надання соціальних послуг цим дітям в прийомних сім’ях 29 родинам на суму 1774,1 тис. грн.
– допомога при усиновленні 6 особам на суму 18,06 тис. грн.;
– щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи ІI групи внаслідок психічного розладу, 562 особам на суму 4341,01 тис. грн.;
– державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію 1190 особам на суму 7769,8 тис. грн.;
– тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку 106 особам на суму 485,75 тис.грн.;
– допомога на дітей , які виховуються у багатодітних сім’ях 1065 родинам на суму 8324,3 тис.грн.;
–допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження 2 особам на суму 30,63 тис.грн.;
– надання послуг з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» 3 особам на суму 65,4 тис.грн;
– виплата державної соціальної допомоги на догляд 623 особам на суму 1590,9 тис.грн.
Протягом І кв. 2023 року в районі пологовим відділенням Гайсинської ЦРЛ та КНП «Бершадська ОЛІЛ» видано 68 «пакунків малюка.
В управлінні зареєстровано 140 заяв на отримання грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка».
Чималу роботу спрямовану на соціальний захист осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення, ветеранів війни та праці, шляхом забезпечення надання їм соціальних гарантій, виконання програм щодо їх соціального і правового захисту за звітний період проведено працівниками відділів соціальної підтримки пільгових категорій громадян та осіб з інвалідністю.
Проводиться відповідна робота по веденню судових справ на 298 ветеранів війни, щодо звернулися до суду стосовно розміру виплати одноразової грошової допомоги ветеранам війни до 5 травня за 2021-2022 роки передбаченої Законом України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.
Відповідно до Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” розглянуто документи, встановлено статус та видано 23 посвідчення „Особа з інвалідністю внаслідок війни” та 95 посвідчень „Член сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни” .
За рахунок коштів обласного бюджету згідно обласних програм соціального захисту населення виплачено компенсації на бензин та транспортне обслуговування 161 особам з інвалідністю на загальну суму 52,1
грн.
Підготовлено пакет документів на 1 звернення для видачі розпорядження на виплату компенсації на транспортне обслуговування.
Пройшли реабілітацію 6 дітей з інвалідністю у реабілітаційній установі „Промінь”. Взято на облік на проведення реабілітації у різних реабілітаційних центрах України 29 дітей з інвалідністю, про яких інформація щомісячно висвітлюється на сайті Гайсинської районної військової адміністрації.
На обліку в управлінні соціального захисту населення перебуває 404 ліквідаторів та постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, які отримують щомісячну виплату грошової компенсації вартості продуктів харчування. З початку року сума компенсації становить 467,9 тис. грн.
Спеціалістами управління було прийнято 9 пакетів документів на виготовлення посвідчень постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС та після опрацювання надіслано до Вінницької ОДА.
Зібрано пакет документів та заключено двохсторонні договора з аптеками Гайсинського району, а саме ФОП Остроус Н.В, районне комунальне підприємство «Гайсинська міжлікарнянна аптека», ПП «Конекс», ФОП Мазур, для відшкодування пільгового безоплатного придбання ліків за рецептами лікарів особам, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС віднесених до категорії І та ІІ. За 1 квартал 32 особам було відшкодовано ліків на суму 15,7 тис. грн.
Відповідно договорів на перевезення окремих категорій громадян пасажирським транспортом загального користування на міжміських внутрішньообласних маршрутах заключеними між управлінням та перевізниками Гайсинського району: Гайсинське АТП 10506, Теплицьке АТП 10553, Бершадське АТП 10527, ТОВ «Ольгопільське АТП», ФОП Шпильовий, ФОП Жук спеціалістами відділу щомісячно опрацьовуються списки пасажирів перевезених на міжміських внутрішньообласних маршрутах для компенсації витрат від перевезення відповідно до п.5 Порядку використання коштів обласного бюджету для здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян на міжміських внутрішньо обласних маршрутах загального користування у Вінницькій області, затвердженого рішенням 42 сесії Вінницької обласної Ради 7 скликання від 21.02.2020 №927 (зі змінами).
За І квартал 2023 року перевізниками Гайсинського району перевезено 2434 осіб на суму 381,1 тис. грн.
Станом на 01.04.2023 року на черзі для виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій громадян, а також членів їх сімей перебувають 13 осіб. Спеціалістами відділу постійно опрацьовується потреба в коштах для виплати грошової компенсації на придбання житла особам для покращення житлових умов.
57 осіб звернулися з заявами про надання одноразової матеріальної допомоги сім’ям загиблих за незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.
На виконання постанов Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року – № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб» станом на 01.04.2023 року перебувають на обліку 23302 внутрішньо переміщених осіб в тому числі 7327 дітей.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 № 332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам» з початку поточного року через Програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» прийнято та опрацьовано 345 заяв внутрішньо переміщених осіб.
Перерахування бюджетних коштів ВПО здійснюється Мінсоцполітики АТ Ощадбанк на підставі реєстру внутрішньо переміщених осіб для виплати допомоги.
Спеціалістами секторів з питань верифікації та моніторингу державних виплат та нагляду за правильністю призначення(перерахунку) та виплати протягом І кв. 2023 року цілеспрямовано здійснювалась робота щодо контролю в питанні стосовно наявності підстав для призначення та відповідності чинному законодавству різних видів адресної грошової допомоги, житлових субсидій, щомісячної адресної допомоги внутрішньо-переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, а також за правильністю призначення(перерахунку) та виплати пенсій.
Оброблені файли з рекомендаціями наданих Мінфіном за звітний період в загальній кількості отримувачів державних соціальних допомог – 1413 справ, превентивною верифікацією охоплено 2794 справ по різних видах соціальних допомог.
Шляхом запитів про майновий стан одержувачів соціальних допомог охоплено- 14 справ.
За результатами цих перевірок виявлено - 6 випадків подання недостовірної інформації, що призвело до зайво нарахованих коштів та повернення до Державного бюджету 32,32 тис. грн.
Також проводиться інформативно-роз'яснювальна робота та надання консультацій з питань, які виникають в старостинських округах та об'єднаних територіальних громадах щодо соціального захисту населення, надання адміністративних послуг соціального характеру за місцем проживання.
Перевірками дотримання діючого законодавства щодо правильності призначення та перерахунку пенсій за І кв. 2023 рік охоплено 459 справ.
Спеціалістами відділу програмного забезпечення управління протягом звітного періоду щомісячно оновлювалася і підтримувалася в актуальному стані та передавалася захищеним каналом звязку до «Дата –центру соціальної сфери» для формування виплатних відомостей електронна база особових рахунків одержувачів державних допомог, а також, забезпечувалась підтримка в робочому стані програмних комплексів .
Протягом звітного періоду зміни до цих програмних комплексів вносились 44 рази. Встановлювались на комп’ютерах інші необхідні для роботи програмні продукти та їх оновлення, здійснювались наладка роботи комп’ютерної техніки управління та заходи щодо забезпечення її робочого стану. Через інформаційну систему мережі Інтернет щоденно здійснювався обмін електронною інформацією з Департаментом соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації.
Працівники відділу по роботі з персоналом та з юридичних питань працювали над вирішенням питань, що стосуються організації кадрової роботи та проходження державної служби, ведення кадрового діловодства, укладання необхідних для роботи управління договорів та угод. Ними протягом звітного періоду підготовлено інформацій щодо виконання – 33 контрольних документів, проектів наказів: 7 – основній діяльності; 16 – щодо особового складу; 10 – щодо надання працівникам управління основних та додаткових відпусток; 16 – щодо відряджень. Ними ж опрацьовано 22 укладених управлінням на 2023 рік договорів та угод. Призначено в І кв. 2023 року на посади державної служби 1 працівника.
А також забезпечувалось проведення організаційних заходів щодо подання державними службовцями управління декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік.
Працівниками фінансово-господарського відділу протягом І кварталу 2023 року здійснювалась робота щодо забезпечення обліку грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей і основних фондів управління та своєчасного відображення у бухгалтерському обліку операцій, пов’язаних з їх рухом, а також проведення нарахування та виплати працівникам управління заробітної плати, утримання й нарахування внесків та їх перерахування.
Протягом І кварталу 2023 року відділом забезпечено своєчасне подання платіжних документів до органу казначейства та відображення в бухгалтерському обліку всіх видів допомог, компенсаційних виплат, видатків, головним розпорядником яких є управління соціального захисту населення Гайсинської РДА.
Проведено значну роботу по переведенню бухгалтерського обліку управління відповідно до нових вимог чинного законодавства. Постійно виконувалася робота щодо розподілу асигнувань згідно з доведеними управлінню сумами кошторисів і планів асигнувань на І квартал 2023 року. Відповідно до листів Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОВА вносилися зміни до кошторисів та планів асигнувань на 2023 рік.
За звітний період відділом оприлюднювалася інформація про використання публічних коштів на офіційному державному порталі Є-Data, а також забезпечувалося подання річної (за 2022 рік) фінансової та бюджетної звітності та місячної бюджетної звітності в електронному вигляді з використанням АС «Є-Звітність». Робота відділу ведеться із застосуванням дистанційного розрахункового обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство».
Проводилась робота щодо забезпечення своєчасного фінансування програм з державного бюджету. Протягом І кварталу 2023 року фінансово-господарським відділом проводилась виплата компенсацій, соціальних допомог всіх видів громадянам. Касові видатки за звітний період становлять 81837,4 тис. грн, в тому числі КЕКВ 2710 – 796,0 тис. грн, КЕКВ 2730 – 80909,9 тис. грн, КЕКВ 2240 -131,5 тис. грн.
За такими державними бюджетними програмами:
КПКВК 1501100 «Виплата одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) або інвалідності деяких категорій осіб відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»:касові 620,3 тис. грн, в т.ч. КЕКВ 2730 – 620,3 тис. грн;
КПКВК 2501290 «Забезпечення виконання рішень суду»: касові - 14,7 тис. грн, в т.ч. КЕКВ 2730 – 14,7 тис. грн;
КПКВК 2501400 «Соціальний захист дітей та сім'ї»: касові 28684,6 тис. грн, в т.ч. КЕКВ 2730 – 28681,3 тис. грн, КЕКВ 2240 - 3,3 тис. грн;
КПКВК 2501530 «Соціальний захист громадян, які потрапили у складні життєві обставини»: касові – 40203,9 тис.грн, в т.ч. КЕКВ 2710 – 796,0 тис. грн, КЕКВ 2730 – 39280,6 тис. грн, КЕКВ 2240 – 127,3 тис. грн;
КПКВК 2501540 «Підтримка малозабезпечених сімей»: касові – 12313,9 тис. грн, в т. ч. КЕКВ 2730 -12313,0 тис. грн, КЕКВ 2240 – 0,9 тис. грн.
Цільове використання коштів було забезпечено згідно чинного законодавства.
Відповідну роботу спрямовану на обслуговування громадян та ведення діловодства проведено працівниками відділу обслуговування громадян та діловодства за звітний період.
Працівниками відділу протягом звітного періоду здійснювався прийом громадян та надавалися консультації по питаннях, що стосуються соціального захисту населення.
Надані консультації громадянам щодо поселення до будинку-інтернату психоневрологічного напрямку осіб з інвалідністю на постійне місце проживання, які не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду.
Проводиться відповідна робота щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю, дієздатність яких обмежена, та які перебувають під опікою та піклуванням.
Проводиться робота спостережною комісією при райдержадміністрації щодо соціального патронажу осіб, звільнених від відбування покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк. Так, з початку року проведено 3 засідання комісії, та підготовлено звіт про роботу спостережної комісії за 2022 рік.
Протягом звітного періоду розглянуто 274 звернення громадян, з них 143 письмових звернень та 131 усних звернень. В усіх випадках вивчені питання, що спонукали громадян звертатись на Урядову „гарячу лінію”, та надані відповідні письмові роз’яснення щодо вирішення цих питань.
Своєчасно надані звіти до Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької облдержадміністрації квартальні, місячні, піврічні та інші.
Забезпечено документаційну діяльність та ведення діловодства в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації.
За звітний період зареєстровано: 11 вхідних розпорядчих документів, 656 вхідних та 677 вихідних документів, опрацьовано 10 вхідних та 11 вихідних справ, видано 53 довідки, крім цього, ведеться електронний журнал документообігу управління соціального захисту населення райдержадміністрації, до якого систематично заноситься відповідна інформація.
Проводиться співпраця з територіальними громадами району в напрямку ознайомлення їх з нормативно-правовими документами та при необхідності, збір інформації.
Працівниками відділу підтримки сім’ї протягом звітного періоду у сфері сімейної політики приділяється першочергова увага відродженню національних родинних традицій, підвищенню авторитету української сім’ї, підтримці багатодітних родин, привернення уваги громадськості до проблем багатодітних сімей.
Відділом постійно проводиться моніторинг щодо кількості багатодітних сімей району. Для посилення соціального захисту багатодітних сімей та створення сприятливих умов для належного їх розвитку, пропаганди родинних цінностей та всебічної підтримки таких сімей, на виконання Постанови Кабінету Міністрів України та Указу Президента України “Про заходи щодо поліпшення становища багатодітних та малозабезпечених сімей”, проводиться робота щодо надання статусу багатодітної родини тим сім’ям району, які виховують 3 і більше дітей. Зокрема, протягом поточного року присвоєно даний статус 64 багатодітним сім’ям району та видано 72 посвідчення батьків багатодітної сім’ї та 186 посвідчень дітям з багатодітної сім’ї .
У звітному періоді розглянуто 1 справу та подано клопотання до обласної державної адміністрації про присвоєння почесного звання « Мати героїня» 1 жінці, які народили та виховали до восьмирічного віку п’ятьох і більше дітей.
З міськими, селищними та сільськими радами проведено роботу та у кожній громаді визначено координаторів і відповідальних осіб з питань запобігання та протидії насильству за ознакою статі та з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Проаналізовано стан функціонування мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі розташованих на території району. Забезпечено виконання Плану дій щодо реалізації в районі Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2025 року.
Структурними підрозділами управління соціального захисту населення також здійснювались заходи щодо інформування громадян району з питань, що належать до компетенції управління та роз’яснення їм з цих питань положень чинного законодавства і нормативно-правових актів через засоби масової інформації. Зокрема, протягом звітного періоду 5 таких матеріалів розміщено на офіційному Веб-порталі райдержадміністрації та на офіційних сторінках в мережі «Facebook, проведено 5 виїзних прийомів громадян керівництвом управління в місцевих територіальних громадах району, старостатах, ЦНАПах. Крім того, за дорученням начальника Вінницької обласної військової адміністрації Сергія Борзова з метою покращення соціального захисту внутрішньо переміщених осіб, сімей Захисників та Захисниць України здійснено виїзні прийоми до Бершадської, Гайсинської, Ладижинської та Райгородської територіальних громад, де відбулися зустрічі із ВПО та сім’ями Захисників та Захисниць України та роздано близько 3000 продуктових наборів гуманітарної допомоги та більше 200 засобів обігріву.