Згідно з місячними та квартальним планами роботи протягом ІІІ кв. 2022 року колектив управління цілеспрямовано працював над виконанням своїх основних завдань і функцій відповідно до Положення про управління соціального захисту населення Гайсинської районної державної адміністрації.
З метою підвищення рівня виконавської дисципліни та ефективності роботи кожного структурного підрозділу управління на щотижневих нарадах з начальниками відділів обговорювались наявні завдання та хід їх виконання. Щомісяця проводились збори трудового колективу, на яких підводились підсумки роботи управління за попередній період. На таких зборах в жовтні поточного року підведені підсумки роботи управління за ІІІ кв. 2022 року і серед іншого, проаналізовано питання щодо виконання завдань, встановлених документами вищих органів виконавчої влади і своїми власними, та щодо ефективності діяльності кожного структурного підрозділу управління і стану дотримання ними вимог нормативно-правових актів, що регламентують їх діяльність.
Штатна чисельність управління складає 100 шт.одиниць, в т.ч. державних службовців 90 в 20 структурних підрозділах. З них 12 - віддалені структурні підрозділи в м.Бершаді, смт.Теплику, смт.Тростянці, смт.Чечельнику.
Значна частка роботи управління в звітному періоді була спрямована на здійснення таких важливих функцій як реалізація заходів щодо соціальної підтримки малозабезпечених верств населення району та сімей з дітьми, соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни і праці та громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, надання пільг окремим категоріям громадян за соціальною та професійною ознаками, соціального обслуговування пенсіонерів і одиноких непрацездатних громадян, а також, забезпечення дотримання в цій сфері діючого законодавства України.
Зокрема, працівники відділів державних соціальних допомог сумлінно та наполегливо здійснювали свої функціональні обов’язки, як в питаннях прийому заяв з використанням ПТК «Соціальна громада», так і в питаннях нарахування та виплати громадянам всіх видів адресної грошової допомоги і компенсацій. Тим особам, яких після розгляду їх звернень поставлено в управлінні на облік, а також одержувачам соціальних виплат, які вже перебували на обліку (загалом 13937 одержувачам) зусиллями цих працівників протягом звітного періоду нараховані та виплачені соціальна допомога різних видів та компенсації на загальну суму 255576,63 тис. грн., зокрема:
– допомога у зв’язку з вагітністю та пологами 559 особам на суму 1461,55 тис. грн.;
– одноразова допомога при народженні дитини 4055 особам на суму 38655,81 тис. грн.;
– допомога на дітей одиноким матерям 607 особам на суму 7941,2 тис. грн.;
– допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням, 154 особам на суму 11021,08 тис. грн.;
– державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям 1354 родинам на суму 52523,0 тис. грн.;
– державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю 2812 особам на суму 71613,46 тис. грн.;
– тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, 38 особам на суму 989,48 тис. грн.
– державна соціальна допомога на дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та грошове забезпечення прийомних батьків за надання соціальних послуг цим дітям в прийомних сім’ях 29 родинам на суму 5323,87 тис. грн.
– допомога при усиновленні 8 особам на суму 73,1 тис. грн.;
– щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи ІI групи внаслідок психічного розладу, 548 особам на суму 12070,08 тис. грн.;
– допомога особам, які здійснюють догляд за особам з інвалідністю І групи та пристарілими за 80 років, 624 особам на суму 201,21 тис. грн.;
– державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію 1148 особам на суму 21747,15 тис. грн.;
– тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку 175 особам на суму 2706,97 тис.грн.;
– допомога на дітей , які виховуються у багатодітних сім’ях 1152 родинам на суму 24180,97 тис.грн.;
–допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження 3 особам на суму 111,67 тис.грн.;
– надання послуг з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» 10 особам на суму 170,44 тис.грн;
– виплата державної соціальної допомоги на догляд 661 особам на суму 4785,59 тис.грн.
Протягом ІІІ кв. 2022 року в районі пологовим відділенням Гайсинської ЦРЛ та КНП «Бершадська ОЛІЛ» видано 244 «пакунків малюка.
В управлінні зареєстровано 561 заяв на отримання грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка».
Нарахована компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги та проведено нарахування компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі 575 особам на суму 2976,68 тис.грн.
Для підвищення якості життя населення району одним із основних завдань управління є забезпечення соціального захисту шляхом надання житлових субсидій, здійснення контролю за цільовим використанням коштів, передбачених для надання населенню субсидій на житлово-комунальні послуги.
Протягом дев’яти місяців 2022 року до управління соціального захисту населення Гайсинської РДА через програмний комплекс «Соціальна громада» надійшло та було опрацьовано 8355 заяв, щодо призначення житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу.
Загальна кількість отримувачів житлової субсидії, у грошовій готівковій формі протягом звітного періоду становила 23448 домогосподарств , в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг 16455 та придбання твердого палива і скрапленого газу 6993.
Перепризначено 45901 справ в зв’язку із зміною тарифних планів оранізацій – надавачів послуг.
Максимальний розмір призначеної житлової субсидії станом на 01.10.2022р. становив 7284,11 грн.(на придбання твердого палива і скрапленого газу), мінімальний розмір - 0,17 грн.
Загальний обсяг нарахованої та профінансованої житлової субсидії готівкою з січня по вересень 2022 року становив – 128675,91 тис. грн., а саме: на ЖКП –107985,2 тис. грн.; на СГТП – 20690,7 тис. грн. Призначений розмір житлової субсидії, включно з вереснем 2022 року, було профінансовано та виплачено громадянам Гайсинського району в повному обсязі у визначений законодавством термін. Заборгованість по виплаті даного виду допомог станом на 01.10.2022 рік відсутня.
Кількість домогосподарств, які було перевірено за результатами превентивної, поточної та ретроспективної верифікації становить 11346 . За результатами таких перевірок виявлено порушення норм чинного законодавства та проведено повернення коштів до державного бюджету в розмірі 409,45 тис. грн.
Опрацьовано вхідну документацію та підготовлено звітну інформацію відповідно до встановлених термінів.
Систематично проводиться робота з населенням району, щодо роз’яснення особливостей призначення житлової субсидії за новим порядком.
Чималу роботу спрямовану на соціальний захист осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення, ветеранів війни та праці, шляхом забезпечення надання їм пільг, переваг та соціальних гарантій, виконання програм щодо їх соціального і правового захисту за звітний період проведено працівниками відділів соціальної підтримки пільгових категорій громадян та осіб з інвалідністю.
Проводиться відповідна робота по веденню судових справ на 274 ветеранів війни, щодо звернулися до суду стосовно розміру виплати одноразової грошової допомоги ветеранам війни до 5 травня 2021 року передбаченої Законом України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.
Відповідно до постанови КМУ від 7 травня 2022 року № 540 «Деякі питання виплати у 2022 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» було здійснено виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня 3837 особам на загальну суму 5699,6 тис.грн.
Виплачено одноразову грошову допомогу особам з інвалідністю та непрацюючим малозабезпеченим особам 52 особам на суму 45,3 тис. гривень.
Відповідно до Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” розглянуто документи, встановлено статус та видано 56 посвідчення „Особа з інвалідністю внаслідок війни” та 124 посвідчень „Член сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни” .
Здійснено сприяння 14 особам в оформленні документів, що стосуються забезпечення осіб з інвалідністю спецавтотранспортом, переоформлення автомобіля члену сім’ї після смерті особи з інвалідністю, який проживав на час смерті та здійснював за ним догляд відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №999 „Про затвердження Порядку забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями”.
Забезпечено санаторно-курортним лікуванням 34 осіб з інвалідністю внаслідок війни та загального захворювання за рахунок путівок Мінсоцполітики. 17 осіб з інвалідністю загального захворювання взято на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням.
Проведено реабілітацію 15 дітям з інвалідністю за 3-х сторонніми договорами (управління-дитина з інвалідністю-реабілітаційний центр), на що використані кошти державного бюджету у сумі 223,5 тис. гривень, крім цього пройшли реабілітацію 18 дітей з інвалідністю у реабілітаційній установі „Промінь”. Взято на облік на проведення реабілітації у різних реабілітаційних центрах України 38 дітей з інвалідністю, про яких інформація щомісячно висвітлюється на сайті Гайсинської районної військової адміністрації.
Певна робота проведена в напрямку отримання послуг із соціальної та професійної адаптації з учасниками АТО/ООС. Заключені договора та пройшли навчання 2 учасники АТО/ООС на курсах водіїв за різними категоріями, на що використані кошти у сумі 11,9 тис. гривень.
Значну роботу проведено в звітному періоді працівниками з надання окремим категоріям громадян пільг за соціальною та професійною ознаками щодо оплати житлово-комунальних послуг.
Після проведення відповідних звірок, відшкодовано громадянам району пільгових житлово-комунальних послуг на загальну суму 19664,96 тис. грн.
Працівниками відділів забезпечено постійне підтримання в актуальному стані бази даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги за соціальною та професійною ознаками – ЄДАРП, в якому станом на 01.10.2022 року зібрано та систематизовано інформацію на паперових та електронних носіях на 52072 осіб – користувачів пільгами, встановленими законами України, в т.ч. по відділу №1 Гайсин -18389, відділ №2 Бершадь – 16059, відділ №3 Теплик - 5162, відділ №4 Тростянець- 7504, відділ №5 Чечельник – 4958. Зокрема, забезпечується якість та повнота заповнення всіх масивів цієї бази даних, звірка її з відомостями бази даних ЄДАРП центрального сховища на предмет виявлення подвійних карток пільговиків, синхронізація з пенсійною базою щодо даних про пенсіонерів за віком та осіб з інвалідністю загального захворювання, зняття з обліку померлих, або вибулих з району, а також коригування в ній відомостей про пільговиків щодо змін місця проживання та складу сім’ї.
Станом на 01.10.2022 року на обліку перебуває 25328 внутрішньо переміщених осіб ( далі ВПО), видано за звітний період 31661 довідок ВПО. З початку поточного року за рахунок державного бюджету допомогу призначено та виплачено допомогу ВПО на загальну суму 1047,5 тис. грн.
Крім того, з квітня 2022 року перерахуванням бюджетних коштів ВПО здійснюється Мінсоцполітики АТ Ощадбанк на підставі реєстру внутрішньо переміщених осіб для виплати допомоги. Так, за період з квітня по вересень 2022 року сформовано списків для виплати допомоги на проживання ВПО та подано державному підприємству “Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики” на суму 236732 тис.грн.
Спеціалістами секторів з питань верифікації та моніторингу державних виплат та нагляду за правильністю призначення(перерахунку) та виплати протягом 9 місяців 2022року цілеспрямовано здійснювалась робота щодо контролю в питанні стосовно наявності підстав для призначення та відповідності чинному законодавству різних видів адресної грошової допомоги, житлових субсидій, щомісячної адресної допомоги внутрішньо-переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, а також за правильністю призначення(перерахунку) та виплати пенсій.
Оброблені файли з рекомендаціями наданих Мінфіном за 9 місяців 2022 року в загальній кількості отримувачів житлових субсидій – 5118 справ, державних соціальних допомог – 8544 справи, пільг на житлово-комунальні послуги - 14842 справ, превентивною верифікацією охоплено 13221 справ по різних видах соціальних допомог.
Шляхом запитів про майновий стан одержувачів соціальних допомог охоплено- 400 справ.
За результатами цих перевірок виявлено - 125 випадків подання недостовірної інформації, що призвело до зайво нарахованих коштів та повернення до Державного бюджету 712,81 тис. грн.
Також проводиться інформативно-роз'яснювальна робота та надання консультацій з питань, які виникають в старостинських округах та об'єднаних територіальних громадах щодо соціального захисту населення, надання адміністративних послуг соціального характеру за місцем проживання.
Перевірками дотримання діючого законодавства щодо правильності призначення та перерахунку пенсій за 9 місяців 2022року охоплено 1654 справ.
Спеціалістами відділу програмного забезпечення управління протягом звітного періоду щомісячно оновлювалася і підтримувалася в актуальному стані та передавалася захищеним каналом звязку до «Дата –центру соціальної сфери» для формування виплатних відомостей електронна база особових рахунків одержувачів державних допомог, а також, забезпечувалась підтримка в робочому стані програмних комплексів Еталон, Житлові субсидії, ЄДАРП.
Протягом звітного періоду зміни до цих програмних комплексів вносились 196 разів. Встановлювались на комп’ютерах інші необхідні для роботи програмні продукти та їх оновлення, здійснювались наладка роботи комп’ютерної техніки управління та заходи щодо забезпечення її робочого стану. Через інформаційну систему мережі Інтернет щоденно здійснювався обмін електронною інформацією з Департаментом соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації.
Протягом серпня - вересня 2022 року здійснена міграція довідників та бази отримувачів допомог внутрішньо переміщених осіб в новий програмний комплекс «Єдина інформаційна система соціальної сфери».
Щомісячно протягом звітного періоду вивантажуються дані до веб системи бази пільговиків і субсидіантів для нарахування і виплати пільг та субсидій.
Працівники відділу по роботі з персоналом та з юридичних питань працювали над вирішенням питань, що стосуються організації кадрової роботи та проходження державної служби, ведення кадрового діловодства, укладання необхідних для роботи управління договорів та угод. Ними протягом звітного періоду підготовлено інформацій щодо виконання – 58 контрольних документів, проектів наказів: 21 – основній діяльності; 59 – щодо особового складу; 177 – щодо надання працівникам управління основних та додаткових відпусток; 10 – щодо відряджень. Ними ж опрацьовано 32 укладених управлінням на 2022 рік договорів та угод. Забезпечено організацію проведення конкурсів на 2 вакантних посад державної служби.
А також забезпечувалось проведення організаційних заходів щодо подання державними службовцями управління декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік.
Відповідно до Закону України від 05 лютого 2021 року №1217 ІX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо трудової діяльності працівника в електронній формі» проводилась робота щодо трудових книжок працівників управління.
Працівниками фінансово-господарського відділу протягом дев’яти місяців 2022 року здійснювалась робота щодо забезпечення обліку грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей і основних фондів управління та своєчасного відображення у бухгалтерському обліку операцій, пов’язаних з їх рухом, а також проведення нарахування та виплати працівникам управління заробітної плати, утримання й нарахування внесків та їх перерахування.
Протягом звітного періоду відділом забезпечено своєчасне подання платіжних документів до органу казначейства та відображення в бухгалтерському обліку всіх видів допомог, компенсаційних виплат, монетизації пільг та субсидій, видатків, головним розпорядником яких є управління соціального захисту населення Гайсинської РДА.
Проведено значну роботу по переведенню бухгалтерського обліку управління відповідно до нових вимог чинного законодавства. Постійно виконувалася робота щодо перерозподілу асигнувань згідно з доведеними управлінню сумами кошторисів і планів асигнувань на 2022 рік.
За звітний період відділом оприлюднювалася інформація про використання публічних коштів на офіційному державному порталі Є-Data, а також забезпечувалося подання річної, місячної та квартальної фінансової та бюджетної звітності в електронному вигляді з використанням АС «Є-Звітність». Робота відділу ведеться із застосуванням дистанційного розрахункового обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство».
Відповідно до листів Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА вносилися зміни до кошторисів та планів асигнувань на 2022 рік.
Проводилась робота щодо забезпечення своєчасного фінансування програм з державного бюджету. Касові за звітний період становлять в загальному 415792,2 тис. грн, в тому числі КЕКВ 2710 – 2434,3 тис. грн, КЕКВ 2730 – 410040,1 тис. грн, КЕКВ 2282 – 226,7 тис. грн, КЕКВ 2240 – 3091,1 тис. грн.
Протягом дев'яти місяців 2022 року фінансово-господарським відділом проводилась виплата компенсацій, соціальних допомог всіх видів громадянам за такими державними бюджетними програмами:
КПКВК 1501040 Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористиченої операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях з метою повернення їх до мирного життя: КЕКВ 2282 – 11,8 тис. грн;
КПКВК 2501030 Виплата деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплата послуг окремим категоріям населення: КЕКВ 2730 – на суму 254428,0 тис. грн, КЕКВ 2240 на – на суму 568,8 тис. грн;
КПКВК 2501130 Заходи із соціального захисту дітей, сімей, жінок та найбільш вразливих категорій населення: КЕКВ 2730 – на суму 51,1 тис. грн, КЕКВ 2240 – 0,3 тис. грн;
КПКВК 2501150 Щорічна разова грошова допомога ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань та соціальна допомога особам, які мають особливі та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною: КЕКВ 2730 – 5699,6 тис. грн;
КПКВК 2501200 Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи: КЕКВ 2710 – на суму 2434,3 тис. грн, КЕКВ 2730 – 118,3 тис. грн, КЕКВ 2240 – 6,4 тис. грн;
КПКВК 2501230 Виплата пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі: КЕКВ 2730 – на суму 148340,9 тис. грн, КЕКВ 2240 – на суму 2515,5 тис. грн;
КПКВК 2501480 Виплата щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг: КЕКВ 2730 – на суму 1047,5 тис. грн;
КПКВК 2501570 Виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби: КЕКВ 2730 – на суму 344,4 тис. грн;
КПКВК 2507030 Заходи із соціальної, трудової та професійної реабілітації осіб з інвалідністю: КЕКВ 2730 – 10,3 тис. грн, КЕКВ 2240 – 0,1 тис. грн;
КПКВК 2507100 Реабілітація дітей з інвалідністю: КЕКВ 2282 – на суму 214,9 тис. грн.
Кредиторська заборгованість на кінець звітного періоду по КПКВК 2501200 станом на 01.10.2022 року складає 42,7 тис. грн, порівняно з початком року, кредиторська заборгованість збільшилася на 42,7 тис. грн.
Цільове використання коштів було забезпечено згідно чинного законодавства.
Відповідну роботу спрямовану на обслуговування громадян та ведення діловодства проведено працівниками відділу обслуговування громадян та діловодства за ІІІ квартали 2022 року.
Працівниками відділу протягом звітного періоду здійснювався прийом громадян та надавалися консультації по питаннях, що стосуються соціального захисту населення.
Надані консультації громадянам щодо поселення до будинку-інтернату психоневрологічного напрямку осіб з інвалідністю на постійне місце проживання, які не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду.
Проводиться відповідна робота щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю, дієздатність яких обмежена, та які перебувають під опікою та піклуванням.
Проводиться робота спостережною комісією при райдержадміністрації щодо соціального патронажу осіб, звільнених від відбування покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк.
Протягом ІІІ кварталів 2022 року розглянуто 854 звернень громадян, з них 577 письмових звернень та 277 усних звернень. В усіх випадках вивчені питання, що спонукали громадян звертатись на Урядову „гарячу лінію”, та надані відповідні письмові роз’яснення щодо вирішення цих питань.
Своєчасно надані звіти до Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької облдержадміністрації квартальні, місячні, піврічні та інші.
Забезпечено документаційну діяльність та ведення діловодства в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації.
За звітний період зареєстровано: 59 вхідних розпорядчих документів, 3556 вхідних та 4028 вихідних документів, опрацьовано 36 вхідних та 15 вихідних справ, видано 46 довідок, крім цього, ведеться електронний журнал документообігу управління соціального захисту населення райдержадміністрації, до якого систематично заноситься відповідна інформація.
Проводиться співпраця з територіальними громадами району в напрямку ознайомлення їх з нормативно-правовими документами та при необхідності, збір інформації.
Працівниками відділу підтримки сім’ї протягом звітного періоду у сфері сімейної політики приділяється першочергова увага відродженню національних родинних традицій, підвищенню авторитету української сім’ї, підтримці багатодітних родин, привернення уваги громадськості до проблем багатодітних сімей.
Відділом постійно проводиться моніторинг щодо кількості багатодітних сімей району. Для посилення соціального захисту багатодітних сімей та створення сприятливих умов для належного їх розвитку, пропаганди родинних цінностей та всебічної підтримки таких сімей, на виконання Постанови Кабінету Міністрів України та Указу Президента України “Про заходи щодо поліпшення становища багатодітних та малозабезпечених сімей”, проводиться робота щодо надання статусу багатодітної родини тим сім’ям району, які виховують 3 і більше дітей. Зокрема, протягом поточного року присвоєно даний статус 47 багатодітним сім’ям району та видано 47 посвідчення батьків багатодітної сім’ї та 141 посвідчень дітям з багатодітної сім’ї .
У 2022 році розглянуто 2 справи та подано клопотання до обласної державної адміністрації про присвоєння почесного звання « Мати героїня» 2 жінок, які народили та виховали до восьмирічного віку п’ятьох і більше дітей.
З міськими, селищними та сільськими радами проведено роботу та у кожній громаді визначено координаторів і відповідальних осіб з питань запобігання та протидії насильству за ознакою статі та з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Проаналізовано стан функціонування мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі розташованих на території району. Розроблено План дій щодо реалізації в районі Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2025 року.
Структурними підрозділами управління соціального захисту населення також здійснювались заходи щодо інформування громадян району з питань, що належать до компетенції управління та роз’яснення їм з цих питань положень чинного законодавства і нормативно-правових актів через засоби масової інформації. Зокрема, протягом звітного періоду 63 таких матеріалів розміщено на офіційному Веб-порталі райдержадміністрації та на офіційних сторінках в мережі «Facebook, 5 виступів по місцевому радіо та проведено 11 виїзних прийомів громадян керівництвом управління в місцевих територіальних громадах району, старостатах, ЦНАПах. Крім того, за дорученням начальника Вінницької обласної військової адміністрації Сергія Борзова з метою покращення соціального захисту внутрішньо переміщених осіб, сімей Захисників та Захисниць України здійснено 33 виїзні прийоми до територіальних громад, де відбулися зустрічі із ВПО та сімями Захисників та Захисниць України та роздано більше 2500 продуктових наборів гуманітарної допомоги.
Начальник управління Сергій СЕМИРУНЧИК