Згідно з місячними та квартальним планами роботи протягом І кв. 2021 року колектив управління цілеспрямовано працював над виконанням своїх основних завдань і функцій відповідно до Положення про управління соціального захисту населення Гайсинської районної державної адміністрації.
З метою підвищення рівня виконавської дисципліни та ефективності роботи кожного структурного підрозділу управління на щотижневих нарадах з начальниками відділів обговорювались наявні завдання та хід їх виконання. Щомісяця проводились збори трудового колективу, на яких підводились підсумки роботи управління за попередній період. На таких зборах в квітні поточного року підведені підсумки роботи управління за І кв. 2021 року і серед іншого, проаналізовано питання щодо виконання завдань, встановлених документами вищих органів виконавчої влади і своїми власними, та щодо ефективності діяльності кожного структурного підрозділу управління і стану дотримання ними вимог нормативно-правових актів, що регламентують їх діяльність.
Так, після зміни структури управління штатна чисельність управління з 9 лютого 2021 року складає 100 шт.одиниць, в т.ч. державних службовців 93 в 20 структурних підрозділах. З них 12 - віддалені структурні підрозділи в м.Бершаді, смт.Теплику, смт.Тростянці, смт.Чечельнику.
Значна частка роботи управління в звітному періоді була спрямована на здійснення таких важливих функцій як реалізація заходів щодо соціальної підтримки малозабезпечених верств населення району та сімей з дітьми, соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни і праці та громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, надання пільг окремим категоріям громадян за соціальною та професійною ознаками, соціального обслуговування пенсіонерів і одиноких непрацездатних громадян, а також, забезпечення дотримання в цій сфері діючого законодавства України.
Зокрема, працівники відділів державних соціальних допомог сумлінно та наполегливо здійснювали свої функціональні обов’язки, як в питаннях прийому заяв з використанням ПТК «Соціальна громада», так і в питаннях нарахування та виплати громадянам всіх видів адресної грошової допомоги і компенсацій. Тим особам, яких після розгляду їх звернень поставлено в управлінні на облік, а також одержувачам соціальних виплат, які вже перебували на обліку (загалом 13049 одержувачам) зусиллями цих працівників протягом звітного періоду нараховані та виплачені соціальна допомога різних видів та компенсації на загальну суму 58721,38 тис. грн., зокрема:
– допомога у зв’язку з вагітністю та пологами 132 особам на суму 441,4 тис. грн.;
– одноразова допомога при народженні дитини 4214 особам на суму 13051,04 тис. грн.;
– допомога на дітей одиноким матерям 472 особам на суму 2502 тис. грн.;
– допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням, 148 особам на суму 3140,73 тис. грн.;
– державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям 1062 родинам на суму 14741,1 тис. грн.;
– державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю 2802 особам на суму 10000,32 тис. грн.;
– тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, 24 особам на суму 138,63 тис. грн.
– державна соціальна допомога на дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та грошове забезпечення прийомних батьків за надання соціальних послуг цим дітям в прийомних сім’ях 16 родинам та 13 дитячих будинків на суму 1133,6тис. грн.
– допомога при усиновленні 7 особам на суму 18,06 тис. грн.;
– щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи ІI групи внаслідок психічного розладу, 530 особам на суму 3528,78 тис. грн.;
– допомога особам, які здійснюють догляд за особам з інвалідністю І групи та пристарілими за 80 років, 814 особам на суму 40,02 тис. грн.;
– державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію 1021 особам на суму 2694,91 тис. грн.;
– тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку 221 особі на суму 514,7 тис.грн.;
– допомога на дітей , які виховуються у багатодітних сім’ях 1135 родинам на суму 6336,29 тис.грн.;
–допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження 3 особам на суму 13,13 тис.грн.;
– надання послуг з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» 7 особам на суму 32,46 тис.грн.
–державна соціальна допомога на догляд 425 особам на суму 393,65 тис.грн.
З початку року в районі пологовим відділенням Гайсинської ЦРЛ та КНП «Бершадська ОЛІЛ» видано 82 «пакунки малюка».
В управлінні зареєстровано 219 заяв на отримання грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка».
Для підвищення якості життя населення району одним із основних завдань управління є забезпечення соціального захисту шляхом надання житлових субсидій, здійснення контролю за цільовим використанням коштів, передбачених для надання населенню субсидій на житлово-комунальні послуги.
За призначенням житлових субсидій протягом І кварталу 2021 року зареєстровано 5699 заяв, в тому числі 2195 заяв отримано з використанням ПТК «Соціальна громада». Розглянуто на засіданні районної комісії 823 звернення щодо призначення житлової субсидії, як виняток з конкретних обставин, що склалися в громадян Гайсинського району. Прийнято рішення щодо призначення житлової субсидії 744-м громадянам, з них 356 справ на тверде паливо та скраплений газ та 388 справ на житлово–комунальні послуги.
З метою підтримки малозабезпечених верств населення району з оплати за житлово-комунальні послуги постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота щодо змін в чинному законодавстві, які стосуються сфери діяльності управління, шляхом оприлюднення інформації на сайті райдержадміністрації.
Чималу роботу спрямовану на соціальний захист осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення, ветеранів війни та праці, шляхом забезпечення надання їм пільг, переваг та соціальних гарантій, виконання програм щодо їх соціального і правового захисту за І кв. 2021 рік проведено працівниками відділів соціальної підтримки пільгових категорій громадян та осіб з інвалідністю.
Відповідно до виконання вимог Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2012 р. №321 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018р. №238) здійснюється за укладеними 2-х сторонніми та 3-х сторонніми договорами забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремі категорії населення технічними та іншими засобами реабілітації. Так, за І квартал 2021 року видано 7 інвалідних візків, 36 осіб з інвалідністю забезпечено протезно-ортопедичними виробами, 47 осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю забезпечено протезно-ортопедичним взуттям, засобами малої механізації забезпечено 30 осіб, на що використані кошти у сумі 927,8 тис. гривень. Новий механізм забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення засобами реабілітації включає супровід особи з інвалідністю протягом усього процесу замовлення та отримання того чи іншого виробу.
З початку року видано 696 направлень на забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації.
5 дітей з інвалідністю оздоровлено у Вінницькому центрі соціальної реабілітації дітей з інвалідністю „Промінь” та 3 дітей з інвалідністю оздоровлено у Центрах реабілітації за 3-х сторонніми договорами (управління-дитина з інвалідністю - центр реабілітації). Індивідуальний підхід дає можливість найбільш якісно надити послуги з оздоровлення дитини.
36 непрацюючих малозабезпечених осіб та осіб з інвалідністю отримали одноразову матеріальну допомогу на суму 31,8 тис. гривень.
205 особам з обмеженими фізичними можливостями, які забезпечені автомобілями або перебувають у черзі для їх отримання, виплачено грошову компенсацію на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування на суму 51,2 тис. гривень.
З метою поліпшення роботи щодо соціального обслуговування осіб з інвалідністю та інших окремих категорій населення, забезпечення надання їм необхідної допомоги в питаннях щодо трудової, професійної та медико-
соціальної реабілітації і трудової зайнятості, працівниками вищезазначеного відділу постійно підтримується в актуальному стані створена електронна база даних з проблем інвалідності, інформаційні матеріали якої регулярно заносяться до Централізованого банку з проблем інвалідності Міністерства соціальної політики України.
Значну роботу проведено в звітному періоді працівниками з надання окремим категоріям громадян пільг за соціальною та професійною ознаками щодо оплати житлово-комунальних послуг.
Після проведення відповідних звірок, відшкодовано громадянам району пільгових житлово-комунальних послуг на загальну суму 484,9 тис. грн.
Працівниками відділів забезпечено постійне підтримання в актуальному стані бази даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги за соціальною та професійною ознаками – ЄДАРП, в якому станом на 01.04.2021 року зібрано та систематизовано інформацію на паперових та електронних носіях на 58062 осіб – користувачів пільгами, встановленими законами України, в т.ч. по відділу №1 Гайсин -20194, відділ №2 Бершадь – 17987, відділ №3 Теплик - 6062, відділ №4 Тростянець- 8322, відділ №5 Чечельник – 5497. Зокрема, забезпечується якість та повнота заповнення всіх масивів цієї бази даних, звірка її з відомостями бази даних ЄДАРП центрального сховища на предмет виявлення подвійних карток пільговиків, синхронізація з пенсійною базою щодо даних про пенсіонерів за віком та інвалідів загального захворювання, зняття з обліку померлих, або вибулих з району, а також коригування в ній відомостей про пільговиків щодо змін місця проживання та складу сім’ї.
На виконання постанов Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року – № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб» станом на 01.01.2021 року перебувають на обліку 666 внутрішньо переміщених осіб. На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» з початку поточного року за рахунок державного бюджету допомогу призначено та виплачено на загальну суму 1105,5 тис. грн.
Протягом звітного періоду видано:
3 посвідчення члена сім’ї загиблого(померлого) ветерана війни;
11 посвідчень та 2 вкладки особи з інвалідністю внаслідок війни;
1 посвідчення потерпілого внаслідок ЧАЕС І категорії ;
1 посвідчення вдови померлого потерпілого внаслідок ЧАЕС І категорії
Забезпечено щомісячне нарахування соціальних стипендій студентам Верхівського коледжу – 10 особам на суму 38,4 тис.грн.
Працівники секторів контролю за наданням соціальної підтримки та нагляду за правильністю призначення (перерахунку) та виплати пенсій державних соціальних інспекторів протягом звітного періоду цілеспрямовано здійснювали роботу щодо контролю в питанні стосовно наявності підстав для призначення та його відповідність чинному законодавству різних видів адресної грошової допомоги та компенсаційних виплат. Ними проведено 305 обстеження матеріально-побутових умов життя та особистих підсобних господарств громадян, які звернулись за призначенням державної соціальної допомоги та житлових субсидій. Перевірено достовірність наданої інформації про доходи та майновий стан шляхом запитів у відповідні інстанції – у 1152 громадян. За результатами всіх цих перевірок виявлено випадки порушень з боку громадян щодо порядку оформлення і отримання адресної соціальної допомоги та житлових субсидій та підлягають поверненню до Державного бюджету 11,9 тис. грн.
Постійно здійснюється нагляд за додержанням чинного законодавстві під час призначення(перерахунку) та виплати пенсій. Впродовж І кв. 2021року перевірено 411 пенсійних справ, з них 168 перерахованих
Окрім того, працівниками вищезазначених секторів проводилась робота, щодо моніторингу надання допомоги сім’ям загиблих та поранених військовослужбовців в ході проведення АТО на Сході України та сім’ям мобілізованих, демобілізованих, які потребують особливої уваги. Станом на 01.04.2021р. така робота проводилась стосовно 88 осіб вищезазначеної категорії. Відповідно щодо них обстежено матеріально-побутові умови проживання та складені соціальні паспорти.
Спеціалістами відділу програмного забезпечення управління протягом звітного періоду щомісячно оновлювалася і підтримувалася в актуальному стані та передавалася на магнітних і оптичних носіях до ОКО «Інформаційно-обчислювальний центр по обслуговуванню установ соціального захисту населення» для формування виплатних відомостей електронна база особових рахунків одержувачів державних допомог, а також, забезпечувалась підтримка в робочому стані програмних комплексів Еталон, Житлові субсидії, ЄДАРП.
Протягом звітного періоду зміни до цих програмних комплексів вносились 56 разів. Встановлювались на комп’ютерах інші необхідні для роботи програмні продукти та їх оновлення, здійснювались наладка роботи комп’ютерної техніки управління та заходи щодо забезпечення її робочого стану. Через інформаційну систему мережі Інтернет щоденно здійснювався обмін електронною інформацією з Департаментом соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації.
Працівники відділу по роботі з персоналом та з юридичних питань працювали над вирішенням питань, що стосуються організації кадрової роботи та проходження державної служби, ведення кадрового діловодства, укладання необхідних для роботи управління договорів та угод.
Ними протягом звітного періоду підготовлено інформацій щодо виконання – 52 контрольних документів, проектів наказів: 24 – основній діяльності; 50 – щодо особового складу; 9 – щодо надання працівникам управління основних та додаткових відпусток; 14 – щодо відряджень. Ними ж опрацьовано 27 укладених управлінням на 2021 рік договорів та угод.
А також забезпечено проведення організаційних заходів щодо подання державними службовцями управління декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2020 рік. Як результат, своєчасно подали декларації 100 державних службовців управління.
Працівниками фінансово-господарського відділу протягом І кварталу 2021 року здійснювалась робота щодо забезпечення обліку грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей і основних фондів управління та своєчасного відображення у бухгалтерському обліку операцій, пов’язаних з їх рухом, а також проведення нарахування та виплати працівникам управління заробітної плати, утримання й нарахування внесків та їх перерахування.
Протягом І кварталу 2021 року відділом забезпечено своєчасне подання платіжних документів до органу казначейства та відображення в бухгалтерському обліку всіх видів допомог, компенсаційних виплат, монетизації пільг та субсидій, видатків, головним розпорядником яких є управління соціального захисту населення Гайсинської РДА.
Проведено значну роботу по переведенню бухгалтерського обліку управління відповідно до нових вимог чинного законодавства. Постійно виконувалася робота щодо розподілу асигнувань згідно з доведеними управлінню сумами кошторисів і планів асигнувань на І квартал 2021 року.
За звітний період відділом оприлюднювалася інформація про використання публічних коштів на офіційному державному порталі Є-Data, а також забезпечувалося подання річної, місячної та квартальної фінансової та бюджетної звітності в електронному вигляді з використанням АС «Є-Звітність». Також впроваджено застосування дистанційного розрахункового обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство».
Відповідно до листів Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА вносилися зміни до кошторисів та планів асигнувань на І квартал 2021 року.
Проводилась робота щодо забезпечення своєчасного фінансування програм з державного бюджету. Протягом І кварталу 2021 року фінансово-господарським відділом проводилась виплата компенсацій, соціальних допомог всіх видів громадянам за такими державними бюджетними програмами:
КПКВ 2501030 Виплата деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплата послуг окремим категоріям населення: КЕКВ 2730 – на суму 71502,9 тис, грн., КЕКВ 2240 на – на суму 102,8 тис. грн.;
КПКВ 2501130 Заходи із соціального захисту дітей, сімей, жінок та найбільш вразливих категорій населення: КЕКВ 2730 – на суму 38,7 тис.грн., КЕКВ 2240 – 0,1 тис.грн.;
КПКВ 2501180 Виплата соціальних стипендій студентам (курсантам) закладів фахової передвищої та вищої освіти: КЕКВ 2720 на суму 38,4 тис. грн.;
КПКВ 2501200 Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи: КЕКВ 2710 – на суму 699,9 тис. грн., КЕКВ 2730 – 26,9 тис. грн., КЕКВ 2240 – 1,4 тис. грн..
Кредиторська заборгованість на кінець звітного періоду по КПКВ 2501200 станом на 01.04.2021 року складає 27,9 тис. грн., в тому числі прострочена 7,3 тис. грн.. Станом на 01.04.2021 року порівняно з початком року, кредиторська заборгованість збільшилася на 27,9 тис. грн.
КПКВ 2501230 Виплата пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі: КЕКВ 2730 – на суму 94395,5 тис. грн., КЕКВ 2240 – на суму 1033,0 тис. грн.;
КПКВ 2501480 Виплата щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг: КЕКВ 2730 – на суму 1105,5 тис. грн.;
КПКВ 2501570 Виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби: КЕКВ 2730 – на суму 74,1 тис. грн.;
КПКВ 2507030 Заходи із соціальної, трудової та професійної реабілітації осіб з інвалідністю – на суму 927,8 тис. грн., в тому числі:
- технічні засоби реабілітації: КЕКВ 2282 – 921,3 тис. грн.;
- спеціальні засоби для орієнтування та спілкування: КЕКВ 2730 – 6,5 тис. грн.;
- ремонт ТЗР: КЕКВ 2240 – 31,4 тис. грн.;
КПКВ 2507100 Реабілітація дітей з інвалідністю: КЕКВ 2282 – на суму 20,3 тис. грн.
Відповідну роботу спрямовану на обслуговування громадян та ведення діловодства проведено працівниками відділу обслуговування громадян та діловодства у І кварталі 2021 року.
Працівниками відділу протягом кварталу здійснювався прийом громадян та надавалися консультації по питаннях, що стосуються соціального захисту населення.
Підготовлені документи для вирішення питання щодо поселення до будинку-інтернату психоневрологічного напрямку осіб з інвалідністю на постійне місце проживання, які не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду.
Проводиться відповідна робота щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю, дієздатність яких обмежена, та які перебувають під опікою та піклуванням.
Проведена робота з територіальними громадами району щодо виявлення бездомних осіб, та необхідність звернути увагу щодо соціального захисту осіб з обмеженими фізичними можливостями, які потребують сторонньої допомоги, особливо в зимово-весняний період.
Проводиться робота спостережною комісією при райдержадміністрації щодо соціального патронажу осіб, звільнених від відбування покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк. Проведено 3 засідання комісії.
Протягом кварталу розглянуто 652 звернення громадян, з них 229 письмових звернень та 423 усних звернень. В усіх випадках зроблені акти обстеження, вивчені питання, що спонукали громадян звертатись на Урядову „гарячу лінію”, та надані відповідні письмові роз’яснення щодо вирішення цих питань.
Забезпечено документаційну діяльність та ведення діловодства в управлінні.
За І квартал 2021 року зареєстровано: 30 вхідних розпорядчих документів, 889 вхідних та 835 вихідних документів; надано відповідь на запит однієї публічної інформації; опрацьовано 2 вхідних та 9 вихідних справ, видано 36 довідок, крім цього ведеться електронний журнал документообігу управління соціального захисту населення райдержадміністрації.
Проводиться відповідна робота по веденню судових справ на 58 осіб, щодо звернення ветеранів війни до суду стосовно розміру виплати одноразової грошової допомоги ветеранам війни до 5 травня передбаченої Законом України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.
У зв’язку із зміною опосередкованої вартості 1 кв. метра житлової площі відповідно до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 16 грудня 2020 року №311 без звернень громадян проведено два засідання комісії щодо визначення розміру виплати грошової компенсації для придбання житла ветеранам війни та членам їх сімей.
Працівниками відділу підтримки сім’ї протягом звітного періоду підготовлено та проведено районну комісію з питань використання у 2020 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування , осіб із їх числа, надано згоду на перерахунок коштів для придбання квартири дитині сироті. Придбано 1 квартиру.
У сфері сімейної політики приділяється першочергова увага відродженню національних родинних традицій, підвищенню авторитету української сім’ї, підтримці багатодітних родин, привернення уваги громадськості до проблем багатодітних сімей.
Відділом постійно проводиться моніторинг щодо кількості багатодітних сімей району. Для посилення соціального захисту багатодітних сімей та створення сприятливих умов для належного їх розвитку, пропаганди родинних цінностей та всебічної підтримки таких сімей, на виконання Постанови Кабінету Міністрів України та Указу Президента України “Про заходи щодо поліпшення становища багатодітних та малозабезпечених сімей”, проводиться робота щодо надання статусу багатодітної родини тим сім’ям району, які виховують 3 і більше дітей. Зокрема, протягом поточного року присвоєно даний статус 58 багатодітним сім’ям району та видано 139 посвідчення дітей.
З міськими, селищними та сільськими радами проведено роботу та у кожній громаді визначено координаторів і відповідальних осіб з питань запобігання та протидії насильству за ознакою статті та з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків. Розроблено План дій щодо реалізації в районі Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2025 року.
Структурними підрозділами управління соціального захисту населення також здійснювались заходи щодо інформування громадян району з питань, що належать до компетенції управління та роз’яснення їм з цих питань положень чинного законодавства і нормативно-правових актів через засоби масової інформації. Зокрема, протягом звітного періоду 13 таких матеріалів розміщено на офіційному Веб-порталі райдержадміністрації, 11– на офіційних сторінках в мережі «Facebook», проведено 14 виїзних прийомів громадян керівництвом управління в місцевих територіальних громадах району, старостатах, ЦНАПах.
Начальник відділу по роботі з
персоналом та з юридичних питань Людмила КРАВЧУК